Чим небезпечні “нульові кредити” для житомирян?

Для заманювання покупців супермаркети побутової техніки влаштовують звабливі акції й кредитні програми: товар можна придбати в кредит аж під 0%, а то й взагалі без кредиту – в розстрочку. Втім, неуважний покупець платить набагато більше ніж «нуль».

В боротьбі за покупця – всі засоби гарні. Існує багато маркетингових прийомів, які зводяться до одного – привести клієнта, що готовий витратити чималеньку суму, в магазин, а там вже знаючі продавці свою роботу зроблять. Не зупиняє й те, що у купця відсутня необхідна сума грошей – на сьогодні це вже не проблема, адже існують споживчі кредити.

Кожен рік мережі супермаркетів поспішають запропонувати своїм клієнтам «нульові кредити», і кожен рік велика кількість покупців знаходять приховані платежі, комісійні та страхові виплати. Банк їх оголошує уже в процесі оформлення кредитного договору. Безумовно, кредити самі по собі – не є злом. Зрештою, вони виникли для того, щоб клієнт придбав вибрану річ саме тут і зараз, розплатившись повністю пізніше.

Дослідження німецького Інституту товарних випробувань підтвердило, що лише в 40% випадків супермаркети дійсно радять своїм покупцям справжню «нульову» розстрочку. В усіх других випадках присутні приховані платежі, або нав’язуються послуги банків, які не можуть бути безкоштовними. Якщо так влаштований цей бізнес у Німеччині, можна уявити, що діється у нас.

0% чесності

За товари в розстрочку люди змушені віддавати більше, ніж вони реально коштують. Експерти підрахували, що магазини закладають відсотки у ціну товару. Найбільше пропозицій від торговельних мереж придбати продукцію під нуль відсотків – напередодні свят. За кілька тижнів до розпродажу розцінки підвищують на 12-15%, що дорівнює середній вартості кредиту. Оскільки покупці не в змозі промоніторити коливання цін, магазини, таким чином, отримують колосальний прибуток.

“Це розраховано на спонтанне бажання клієнта, на спонтанні покупки. Тобто людина побачила, що зможе придбати собі якусь техніку, проплачуючи рівними платежами, вона розраховує, що для неї ці платежі не будуть в тягар, хоча, як правило, люди помиляються”, – коментує Аліна Бикова, юрист.

Кожен з магазинів ставиться до кредитування на свої товари по-різному: хтось хоче бути відкритим перед своїми клієнтами, тому зразу повідомляють про переплату за придбаний в кредит товар. А є магазини, що навпаки, намагаються переконати покупця обіцянками про золоті кредитні гори, і до останнього моменту не розповідають про підводні камені таких покупок.

Дуже наполегливою рекламою товару в розстрочку відмітилась мережа магазинів Comfy, з пропозицією розбивати платіж на 10 місяці. Так, відповідно до реклами, покупець, що зацікавився машиною за 1888 грн, може платити по 189 грн щомісяця. Але як невдовзі виявилося, що розстрочки в Comfy немає. А так звана «розстрочка» виявилася послугою надання споживчого кредиту від банків, які розміщені в магазинах. Різниця між розстрочкою і кредитом полягає в тому, що розстрочка дозволяє «розтягнути» виплату за придбаний товар на певний період, без допомоги банку. А при оформленні кредиту покупець бере в борг у банку необхідну суму під відсотки. Відповідно, в Comfy замість простого договору розстрочки з торговою мережею, покупцеві нав’язують оформлення повного пакету документів для отримання кредиту, з відкриттям необхідних рахунків у банку та відповідними накладними витратами. Про це Comfy не обмовилася ні в рекламі, ні надаючи інформацію по «гарячій» лінії.

Всім учасникам ринку зрозуміла істина про те, що не притягнеш клієнта – залишишся з нерозпроданим товаром. Так що магазинам залишається і далі заманювати клієнта різними маркетинговими способами: товаром з 100%-ою знижкою під 0% річних. А покупцеві, що бажає заощадити, варто не лише читати уточнення до договорів, написаних дрібним шрифтом, в яких найчастіше і ховаються несподівані відсотки, але й мінімально розбратися в механізмі кредитування, і зрозуміти, що справжніх «нульових» кредитів в природі не існує. Так що будьте пильні й уважно уточнюйте умови кредитування в мережах магазинів.