ДАІ не хоче повністю віддавати техогляд стороннім

Державтоінспекція готова погодитися, щоб техогляд проводився на сертифікованих автостанціях, але хоче залишити за собою видачу талона про проходження ТО.

«Контроль потрібен, інакше половина водіїв, особливо в глибинці, де народ небагатий, стануть економити, кататися на «лисих» шинах, і взагалі їздити, поки «колеса не відваляться», а це загрожує аваріями, людськими жертвами», – кажуть у ДАІ.

Як повідомляє газета «Сегодня», попередньо домовлено, що перевірку «заліза» в ДАІ проводити не будуть, цим займуться на сертифікованих техстанціях, причому процес повинен бути записаний на відео і переданий в електронному вигляді з СТО в ДАІ, де зможуть переконатися, що машину дійсно перевіряли. А власник машини зобов’язаний надати в ДАІ паперовий акт про техсправність з СТО.

Правозахисники вважають: техогляд для приватних машин не потрібен, тому що він в нинішньому вигляді не гарантує справності машини, але породжує корупцію. На думку адвоката Олексія Святогора, в існуванні ТО зацікавлені лише в ДАІ: не тільки з-за мзди, але і від того, що частина грошей за видачу талонів йде до бюджету МВС: «У ДАІ кажуть, що техогляд дозволяє контролювати сплату штрафів (без цього талон не видадуть) і стан здоров’я водія (щоб отримати талон, потрібна меддовідкака). Але збирати штрафи – це робота виконавчої служби, а довідку завжди можна купити».

Оформлення всіх документів в ДАІ офіційно коштує близько 180 грн. (перевірка техстану – 45, за проведення техогляду і пластиковий талон про проходження ТО – 136), а неофіційно пройти ТО можна і “заочно”, не виходячи з дому. Такса – 1000 гривень. Допомагають у цьому посередники, які мають свої кінці у ДАІ.

Думки водіїв з приводу скасування техогляду розділилися. “Цю годівницю для ДАІ треба прикрити, – вважає водій з 30-річним стажем Юрій Кузнєцов. – Я лише раз по наївності намагався чесно пройти техогляд, але коли мене втретє “завернули” з надуманого приводу, зрозумів, треба платити. Тепер немає проблем. А за справністю машини я сам стежу, регулярно міняю рідини, масло, шини і все що потрібно”.

“Техогляд необхідний, тому що він хоч якось ставить заслін старим, чадящим і димлячим машинам, які можуть спровокувати аварію, – вважає Ганна Кілкова (3 роки за кермом). – Але навіть при цьому чесно пройти ТО нереально, ДАІ обов’язково причепиться до чогось, щоб отримати свій навар. Тому краще, щоб огляд проводив хтось інший”.

Нагадаємо, в ході недавнього засідання Комітету з економічних реформ президент Віктор Янукович пригрозив міністру внутрішніх справ Анатолію Могильову «червоною карткою» за те, що техогляд, який обіцяли скасувати, до цих пір існує.