Державтоінспекція готова погодитися, щоб техогляд проводився на сертифікованих автостанціях, але хоче залишити за собою видачу талона про проходження ТО.
«Контроль потрібен, інакше половина водіїв, особливо в глибинці, де народ небагатий, стануть економити, кататися на «лисих» шинах, і взагалі їздити, поки «колеса не відваляться», а це загрожує аваріями, людськими жертвами», – кажуть у ДАІ.
Як повідомляє газета «Сегодня», попередньо домовлено, що перевірку «заліза» в ДАІ проводити не будуть, цим займуться на сертифікованих техстанціях, причому процес повинен бути записаний на відео і переданий в електронному вигляді з СТО в ДАІ, де зможуть переконатися, що машину дійсно перевіряли. А власник машини зобов’язаний надати в ДАІ паперовий акт про техсправність з СТО.
Правозахисники вважають: техогляд для приватних машин не потрібен, тому що він в нинішньому вигляді не гарантує справності машини, але породжує корупцію. На думку адвоката Олексія Святогора, в існуванні ТО зацікавлені лише в ДАІ: не тільки з-за мзди, але і від того, що частина грошей за видачу талонів йде до бюджету МВС: «У ДАІ кажуть, що техогляд дозволяє контролювати сплату штрафів (без цього талон не видадуть) і стан здоров’я водія (щоб отримати талон, потрібна меддовідкака). Але збирати штрафи – це робота виконавчої служби, а довідку завжди можна купити».
Оформлення всіх документів в ДАІ офіційно коштує близько 180 грн. (перевірка техстану – 45, за проведення техогляду і пластиковий талон про проходження ТО – 136), а неофіційно пройти ТО можна і “заочно”, не виходячи з дому. Такса – 1000 гривень. Допомагають у цьому посередники, які мають свої кінці у ДАІ.
Думки водіїв з приводу скасування техогляду розділилися. “Цю годівницю для ДАІ треба прикрити, – вважає водій з 30-річним стажем Юрій Кузнєцов. – Я лише раз по наївності намагався чесно пройти техогляд, але коли мене втретє “завернули” з надуманого приводу, зрозумів, треба платити. Тепер немає проблем. А за справністю машини я сам стежу, регулярно міняю рідини, масло, шини і все що потрібно”.
“Техогляд необхідний, тому що він хоч якось ставить заслін старим, чадящим і димлячим машинам, які можуть спровокувати аварію, – вважає Ганна Кілкова (3 роки за кермом). – Але навіть при цьому чесно пройти ТО нереально, ДАІ обов’язково причепиться до чогось, щоб отримати свій навар. Тому краще, щоб огляд проводив хтось інший”.
Нагадаємо, в ході недавнього засідання Комітету з економічних реформ президент Віктор Янукович пригрозив міністру внутрішніх справ Анатолію Могильову «червоною карткою» за те, що техогляд, який обіцяли скасувати, до цих пір існує.