Як економити на мобільному зв’язку

Користуючись мобільним телефоном, потрібно завжди пам’ятати – оператор зацікавлений у тому, щоб ви платили більше.

На перший погляд здається, що тема економії на мобільному зв’язку сьогодні відходить на другий план. Начебто і активна фаза кризи вже позаду, та й сам зв’язок в Україні фактично найдешевший в Європі. У середньому українець платить близько $ 5 в місяць. У цих умовах оператори втрачають можливість розвиватися. Тому знаходяться в постійному пошуку можливостей збільшення місячного рахунку абонента. Так що без нагляду з вашої сторони витрати на зв’язок можуть швидко рости.

“АРХІВНІ” ТАРИФИ

Поширеною причиною переплат є використання застарілих, так званих архівних тарифів. У 2006-2008 роках вартість хвилини розмови динамічно знижувалася. Але нові розцінки завжди поширювалися на абонентів, що тільки підключаються, і ніколи (за рідкісними винятками) не застосовувалися автоматично до діючих користувачів. Розрахунок тут досить простий: завжди знайдуться люди, які не стежать за оновленням умов і продовжать платити по-старому. Більше того, зміна умов на більш сучасні є платною послугою. Тому, якщо у вас старий тарифний план, неодмінно перевірте його розцінки.

Окремою статтею проходить оплата мобільного доступу в Інтернет: умови його тарифікації зазвичай дуже застарілі. Типовий діапазон тарифів “по замовчуванню” – 3,5-5 грн. за 1 МБ. При цьому середній місячний обсяг його споживання становить від 100 МБ до 1 ГБ. Далі рахуйте самі.

Є два способи скорочення подібних витрат. Менш радикальний полягає в тому, щоб пошукати на сайті оператора “тарифну опцію” – додатковий пакет послуг передачі даних, що включає певний об’єм трафіку за фіксовану суму. Це “Мобільний Інтернет XL” від “Київстару”, сімейство пакетів “life:) Інтернет”, “Клік” від Beeline, “СмартАктив” від МТС. У цих випадках ви зберігаєте свій звичайний тарифний план, а за Інтернет платите за умовами додаткового пакету, набагато більш вигідного.

Більш радикальний метод полягає в тому, щоб обзавестися окремим пристроєм для доступу в Інтернет (смартфоном з великим екраном) і підключити його, приміром, до “Укртелекому”, одержавши більш низькі розцінки на доступ (максимум – 40 коп. за 1 МБ).

ОБЕРЕЖНО, ЗІРОЧКИ

Невеликі приписки-уточнення дрібним шрифтом до умов тарифного пакету, що позначаються зірочкою, вже стали нормою. Але не є зайвим ще раз нагадати: уважно читайте всі умови операторської пропозиції, а особливо примітки до неї.

1. Одиниця тарифікації

Для нас вже давно стала звичною посекундна тарифікація. Однак останнім часом серед операторів почалися зрушення в бік повернення до похвилинної або півхвилинної (блоками по 30 секунд) тарифікації. Експерти підрахували, що при однаковій кількості та інтенсивності розмов похвилинна тарифікація обійдеться на 30% дорожче, ніж посекундна. При півхвилинній тарифікації переплата буде меншою, але теж буде. Так виходить тому, що абонент, скажімо, розмовляє 25, 18 або 12 секунд, а кожна з цих розмов коштує як 30-секундна.

2. Плата за з’єднання (ПЗЗ)

У кризовий рік вона була “непомітно” підвищена усіма операторами і тепер складає 35 коп. Правда, в деяких пакетах відсутня. Зрозуміло, варто вибирати пакет без ПЗЗ, переконавшись, що він не несе в собі неприємних сюрпризів. Ще порада: наявність ПЗЗ і відсутність нетарифікованого інтервалу (всі оператори сьогодні беруть гроші починаючи з першої секунди) роблять безглуздими скоромовки у дусі “Ти де?” або “Я передзвоню”.

3. Особливі хитрості

Іноді в умовах пакетів зустрічаються і більш складні пастки. Наприклад, різна вартість першої і наступних хвилин розмови, причому рекламується перша, більш низька цифра. Або умови, що стосуються часу здійснення дзвінка, а також його напрямку (на номер одного оператора дешевше, ніж на номер іншого).

Іноді зустрічаються справжні шедеври крутійства. Як приклад можна навести цитату з “мілкошрифтових” умов тарифного плану Beeline: “Таріфікація дзвінків по Україні щосекундна. Тарифікується кожна перша та тридцять перша секунда кожної хвилини розмови в розмірі половини зазначеної вартості хвилини. Інші секунди розмови надаються безкоштовно”. Як ви думаєте, про що тут написано? Про ту саму 30-секунднуу тарифікацію.

НЕБЕЗПЕЧНИЙ КОНТЕНТ

Однак самим “небезпечним” є сегмент так званих додаткових послуг. У їх число входять СМС-голосування, лотереї, продаж картинок, музики і програм.

Як працює “примусова підписка”? У найпростішому варіанті користувачеві просто підключають платну послугу без повідомлення. “Симптоми” цього – списання однакових сум з рахунку кожен місяць. У більш “витонченому” варіанті разом з купленою програмою або рингтоном можуть підсунути хитру угоду, в якій горезвісним дрібним шрифтом зазначено: “фактом покупки користувач підтверджує свою згоду на підписку послуги на платних умовах”. Після цього вам будуть надсилати по одному рингтону у день. Або … не надсилати, щоб ви не відразу помітили, що з рахунку справно списуються гроші.

Є і ще більш “м’яка” версія: вас повідомляють про те, що якась послуга для вас включена в ознайомчому порядку до певної дати, і якщо ви до цього часу не відмовитеся від неї, написавши СМС, вона почне надаватися за гроші. Зрозуміло, багато користувачів забувають відмовитися.

ТРИ ВИДІВ ПАКЕТІВ

Оператори у всьому шукають вигоду, ретельно стежать одне за одним і не схильні до надмірної щедрості. Тому їхні тарифні пропозиції багато в чому схожі, або ж “взаємодоповнювані”, – переваги в одних аспектах компенсуються недоліками в інших. Тому назвати якийсь чарівний “найекономніший” тариф неможливо: будучи вигідним для одних, він виявиться невиправдано дорогим для інших. Можна лише привести приблизну класифікацію типових сучасних тарифних пропозицій.

1. У кожного оператора неодмінно знайдеться “внутрішньомережний” пакет з дешевим або безкоштовним трафіком в рамках своєї мережі, але дорогими розцінками на дзвінки іншим операторам.

2. “Збалансований” – з усередненими ставками на внутрішній і міжмережевий зв’язок.

3. “Денний безліміт” з необмеженим або дуже великим трафіком, оплачуваним за єдиним тарифом за добу – для абонентів, що багато розмовляють.

Аналізуйте характер своїх дзвінків і підбирайте пакет, найбільш вигідний для вас.

По матеріалам: weekly.ua