Житомирські ДАІшники продемонстрували нові радари, якими ловитимуть “швидких водіїв” (фото)

(Житомирська обласна ДАІ розповіла про «чесні радари», алкотестери і про те, чому не слід нехтувати встановленим лімітом швидкості)

Здавалося б, практично усі водії чудово розуміють ризик стати учасниками дорожньо-транспортної пригоди через банальне перевищення швидкості руху. Але, як показує практика, цього усвідомлення замало. На жаль, культури дорожнього руху у нас явно не вистачає. І від цього страждаємо тільки ми з вами.

Іван Прохоренко, заступник начальника УДАІ УМВС України в Житомирській області: “Упродовж минулого року на автошляхах Житомирської області сталося 3212 дорожньо-транспортних пригод з вини водіїв автотранспорту, в яких 152 людини загинуло, ще 850 було травмовано.

Якщо говорити про причини, що призвели до цих дорожньо-транспортних пригод, то левова частка з них сталися через перевищення дозволеної швидкості водіями авто. Як проказує практика, навіть якщо у місті перевищувати допустиму швидкість на 5 км, це подвоює ризик отримання травм, навіть смертельних. Що вже й говорити коли на спідометрі автівки, що несеться трасою, стрілка перевалює далеко за сотню?

Якщо ж на шляху якийсь сумлінний водій буде дотримуватися встановленої на тій чи іншій ділянці швидкості, то інший, нехтуючи усіма правилами й лімітами, може раптом не впоратись з керуванням і вилетіти з дороги, зачепивши при цьому того, хто їде не поспішаючи. Ось тобі й ДТП з постраждалими.

На противагу розповсюдженій думці, саме для того, щоб попередити трагедію, а не зробити показник або заробити грошей, інспектору ДАІ важливо виміряти швидкість руху транспортного засобу. У цьому нам допомагають спеціальні прилади, які дозволяють визначити, з якою швидкістю рухається той чи інший автомобіль.”

Ольга Номерчук, УДАІ УМВС: “На зміну дещо застарілим «Бар’єрам» різних поколінь, «Іскрам» і «Соколам» на озброєння працівника ДАІ надійшли більш сучасні вимірювачі швидкості. Зокрема – радіолокаційний «Беркут», скандально відомий «Візир» і лазерний «TruCam». Два останні дозволяють не тільки фіксувати час порушення та швидкість руху того чи іншого транспортного засобу, але й проводять фото- і відезйомку автомобіля-порушника з визначенням його державного номеру й навіть точних координат місцевості (включаючи широту та довготу!), де це порушення сталося. При цьому, що дуже важливо, все відбувається без будь-якого втручання інспекторів ДАІ.”

«Візир» тепер стає доказом лише у руках ДАІшника

Серед українських водіїв цей прилад зарекомендував себе скоріше негативно. Його впровадження в маси відбувалося боляче і з конфліктами. Проте попри всілякі дебати і величезну кількість нарікань та судових розглядів, що хвилею прокотилися майже всією Україною у зв’язку з погрішностями «Візира», російський вимірювач швидкості таки залишився на озброєнні українських даішників. Правда, з деякими поправками щодо його використання.

Наразі «Візир» використовується не в автоматичному режимі, – каже Іван Прохоренко, – а застосовується в так званому режимі відкритому. Це означає, що під час фотофіксації порушення водія зупиняють і складають протокол у його присутності. На сьогодні це єдиний юридично вірний метод використання приладу.

ДАІшники запевняють, що «Візир» має свої переваги. Він дозволяє:

1. Вимірювати швидкість на відстані не менше 400 метрів;
2. Може працювати в двох режимах: здійснення контролю з вимірюванням швидкості та контроль без вимірювання швидкості. В першому випадку, за допомогою певної функції, інспектором задається ліміт швидкості. Якщо швидкість руху автомобіля буде перевищувати його, прилад зробить знімок або відеозапис.
3. «Візир» забезпечує внесення у кадр інформації про дату, час та швидкість транспортного засобу. В другому випадку прилад може використовуватися як фотоапарат або відеокамера, наприклад, для фотографування місця ДТП. Усі зроблені кадри зберігаються в енергонезалежному архіві.

Житомирська область має аж 15 приладів «Візир». Ціна одного складає 23 тисячі гривень.

Радіолокатор «Беркут»

Головна перевага «Беркуту» – фіскальна пам’ять, куди вносяться усі виявлені порушення ліміту швидкості руху. Прилад може зберігати до 700 фіксацій, кожна з яких включає дані про швидкість і час. Стерти інформацію самостійно інспектору не вдасться – це може зробити тільки комп’ютерна програма, яка дозволяє обмін даними. А це вже своєрідний контроль за роботою інспекторів ДПС, які повинні детально оформити кожне порушення швидкісного режиму.

У підрозділах ДАІ області використовується 17 приладів «Беркут», вартість кожного з яких – 17 тисяч гривень. Запчастини до нього надходять з Росії, а Україна складає їх і встановлює вітчизняне програмне забезпечення.

– «Беркут» може працювати автономно, – пояснює Іван Прохоренко. – Він оснащений акумулятором, активної роботи якого вистачає до 12 годин. Крім того, прилад може вимірювати швидкість навіть з патрульного автомобіля, який рухається. Якщо інспектор не встиг зафіксувати швидкість автомобіля, який їде йому назустріч, то він може виміряти її, розвернувшись в напрямку руху авто, і передати наступному патрулю вимогу зупинити порушника. Більше того, частота оновлювання показників «Беркута» дуже висока – кожне наступне вимірювання може здійснюватися після 1 секунди.

Американець» на українських дорогах

Ще в 2009 році атестацію в Україні пройшов розроблений спільними зусиллями американських фахівців вимірювач швидкості «TruCam», так званий «чесний радар». Камери цієї моделі активно використовуються на дорогах Старого Світу. Вартість одного радара складає близько 88 тисяч гривень. В розпорядженні працівників ДАІ нашої області 4 таких прилади.

Розробники врахували усі побажання щодо удосконалення вже наявних вимірювачів швидкості й постаралися не повторювати попередні помилки, наділивши свій витвір лазерною наводкою. Відтак, на фотознімках, зроблених «чесним радаром», автомобіль порушника позначається червоним хрестиком. До того ж, щільність потоку автотранспорту для приладу не має ніякого значення.

Фіксувати ж швидкість технологія дозволяє на відстані до 1200-1500 м. Ще одна принципова відмінність «американця» – наявність GPS-датчика. Таким чином, кожна фотографія має проставлені координати місцевості.

«TruCam» має чимало флеш-пам‘яті – в автоматичному режимі його запас – 40 тисяч фотографій. Іншими словами, дві з половиною сотні потенційних порушників на годину. При цьому запасу батарей радара вистачає на 15 годин автономної роботи.

Отож, краще їздити тихенько, бо житомирських ДАІшників озброїли усілякого роду радарами “до зубів”

Репортер Житомира