Найбільш вбивчі професії – водій і шахтар

Найнебезпечніші професії Україні – водії і шахтарі. Такі висновки випливають зі звіту Держгірпромнагляду по травматизму і смертності на підприємствах за 2010 рік. Всього за цей період під час роботи загинуло 644 людини, з них 120 водіїв, 114 шахтарів, також у сумних лідерах – інженерно-технічні працівники і будівельники (див. графік). Цікаво, що найпоширеніші причини смерті, за даними Держгірпромнагляду, – це неправильна організація праці (70%). Вже потім ідуть технічні причини і погане самопочуття співробітників. У цілому ж, як показує статистика Держгірпромнагляду, смертність на підприємствах трохи зменшилася – у 2009 році від травм на виробництві загинуло 675 осіб. Тоді в лідерах були шахтарі.

У минулому році сумний рейтинг очолили водії. «Під час ДТП більш ніж в 50% випадків гинуть водії, – говорить голова Всеукраїнської асоціації автоперевізників Віталій Рева. – Професія дійсно дуже небезпечна. Факторів багато – це і сильна завантаженість доріг, адже автомобілів у нас більше мільйона. По-друге, в Україні жахлива якість доріг і рівень підготовки водіїв – довгий час просто купували права. І найбільше аварій трапляється саме через порушення правил дорожнього руху. А у багатьох маленьких АТП немає своїх медиків і техніків, через що на дорогу виїжджають маршрутки і водії, які не відповідають тех-і медвимогам».

Самі водії теж ні на хвилину не сумніваються в тому, що у них одна з найбільш смертоносних професій:«Шахтарі лізуть під землю, а ми на дорогу, де, як і під землею, далеко не все залежить від нас самих, – пояснює водій одного з підприємств 39-річний Петро Жілько. – Не дай Бог, щось з машиною трапиться в тебе, або в іншого учасника руху, або лихач який-небудь у тебе в’їде, підрізатиме … плюс постійно в напрузі знаходишся, зосереджуєшся на дорозі, а це теж стрес».

Шахтарі, правда, готові з ними посперечатися. «Водій може зорієнтуватися на дорозі, а ось у нас -на все воля Божа», – каже шахтар Валентин Грушко. Йдуть працювати на дві найбільш небезпечні професії за схожі причини – у водії і шахтарі можна податися без вищої освіти: «А зарплата не найменша, – говорить прохідник з Донецька Ігор. – І стабільна, що рідкість для некваліфікованих працівників. І відпустка хороша …».

А ось будівельники вважають, що саме з цієї причини в їх сфері гинуть і калічаться. «Адже в будівництво часто приходять неофіційно підробити, багато молоді, людей, які не мають уявлення про те, як працювати з обладнанням, спорядженням, та й не завжди їм пояснюють техніку безпеки, – говорить висотник Олександр Шиян. – Професіонали не гинуть. Просто сторонніх людей у цій професії бути не повинно».

У ДНІПРІ ГИНУТЬ БОССИ

Цікаво, що в Дніпропетровську лідируючою за небезпекою професією виявився … керівник підприємства. У минулому році загинуло 6 начальників, що склало 16% від загальної кількості смертей в одному з бізнес-центрів Сходу України.

У територіальному управлінні Держгірпромнагляду по Дніпропетровській області не змогли пояснити цей феномен, але уточнили, що найчастіше шефи вмирали не в кабінетах, а в ДТП.

За матеріалами: Сегодня