Злочинці, що спеціалізуються на викраденні людей з метою викупу, активно використовують Інтернет для пошуку потенційних жертв та збору інформації про них. Зокрема, онлайн-сервісами на зразок Google і Facebook і іншими благами цивілізації для цих непорядних цілей користуються кіднеппери-мексиканці, які готові ризикнути навіть з-за пари тисяч доларів.
Майкл Гуідрі, чия компанія з 1985 року спеціалізується на забезпеченні особистої безпеки громадян, дав невелике інтерв’ю на форумі з мобільної безпеки Mobile Security Symposium, який проходив днями в Сан-Франциско.
У ході інтерв’ю Гуідрі розповів про трагічний інцидент, що стався кількома тижнями раніше з близьким другом одного з його клієнтів. Той полетів за своїми бізнес-справах до Мексики; в аеропорту його повинні були зустріти і відвезти на машині в місто – звичайна справа.
Кіднеппери вибрали жертву “цілком випадково, це найгірше в цій історії”, говорить Гуідрі. Вони побачили в аеропорту людину, яка тримала плакат з ім’ям та назвою компанії, тут же зі смартфона “нагуглили” за цими даними, що той зустрічає менеджера великої корпорації, дали йому 500 доларів, щоб той поїхав, залишивши їм свій плакат, і самі ” зустріли “американського гостя. Викравши його, вони зажадали у компанії викуп, проте вона не особливо поспішала задовольнити вимоги кіднепперів, і ті вбили свого заручника.
Гуідрі говорить, що злочинці в цілому все частіше користуються смартфонами, пошуковими системами та соціальними мережами для спілкування та збору інформації про жертви. Він дивується тому, що зараз молоді люди з дивовижною безпечністю діляться зі світом інформацією про те, де вони знаходяться і що роблять, в “Твіттері” та інших онлайн-сервісах.
Експерт “Лабораторії Касперського” Олександр Гостєв в зв’язку з цим згадує також сервіси з визначення місцезнаходження користувачів смартфонів.
“Протягом часу я постійно спостерігаю повідомлення від моїх колег, відправлених за допомогою, наприклад Foursquare, про те, що ось вони приїхали додому (й карта міста) або знаходяться зараз в такому-то аеропорту. Такий рівень публічності вже навіть не йде в порівняння з тими обсягами персональної інформації, які люди раніше робили доступною про себе. Якщо раніше Location обмежувалося сухим рядком «Moscow», то зараз люди «говорять» – «прямо зараз я перебуваю ось тут!» з точністю до кількох метрів”, – пише Олександр Гостєв.
На його думку, зараз саме час для того, щоб надавати користувачам можливість повідомляти недостовірні відомості про своє місцезнаходження. Втім, нагадаємо, що Google, викотивши свій сервіс “Локатор”, тут же наділив його подібною функцією. Питання лише в тому, чи багато хто нею користується.
По матеріалам: