З хворої голови на здорову: житомиряни своїми останніми копійками рятуватимуть фінансовий стан ЖТТУ

З хворої голови на здорову: житомиряни платитимуть більше за проїзд у міському електротранспорті, через те, що Житомирське ТТУ недолугою державною політикою, хронічним недофінансуванням, “мудрістю” місцевих “менеджерів” доведено до краю прірви.

Вчора у палаці культури пройшли громадські слухання з питання підняття тарифу на проїзд у міському електротранспорті на 50 копійок, тобто до 1 гривні 50 коп. за проїзд. Було багато “сліз” на те, що підприємство збиткове, що енергоносії дорожчають, так само як і запчастини до рухомого складу. Працівникам ТТУ не має за що платити зарплату. Виявляються, вони не отримали у повному обсязі зароблені копійки за грудень 2010 року. У такій ситуації простим людям можна тільки поспівчувати…

Можна поспівчувати і усім тим житомирянам, яким доведеться платити за проїзд у тролейбусі 1 гривню 50 копійок. Ті, хто їздить у громадському електротранспорті і платить за проїзд – люди, здебільшого, бідні. Саме вони своїми останніми копійками і рятуватимуть фінансовий стан ТТУ. Саме на їхні гроші – остання надія “державних менеджерів”. А ось співчуття не потребують самі «менеджери» – вони у гробу бачили ті тролейбуси. У них нормальні машини.

А рятуватиме ТТУ купка тих, хто платить… Відомо, що у тролейбусі 70% пасажирів взагалі не платять за проїзд! (Загальне співвідношення пільговиків менше, просто більшість платоспроможних вже давно пересіли на маршрутки). Знайома картина: йде кондуктор по переповненому салону тролейбуса і вже звично промовляє: “Платимо за проїзд”. І тишина….

Виявляється, платити нікому – в тролейбусі ж усі пільговики… Куди не кинься – кожен має пільгу. Пенсіонери, які вже майже стали наймасовішою верствою населення (деякі з них мають пенсії більші, ніж у працюючих зарплати) з гордим виглядом поглядають на кондуктора, різного роду службовці достають свої “ксіви”, які уповноважують їх не платити за проїзд. У результаті з півсотні пасажирів за проїзд заплатив журналіст, який ледве зводить кінці з кінцями, та ще якась жіночка середнього віку. Кондуктор виручила 2 гривні…

Добре, піднімуть ціну на проїзд до гривня п’ятдесят. З тієї ж півсотні пасажирів, за таких самих обставин, кондуктор отримає 3 гривні. Прекрасний економічний ефект! Що й сказати: “Браво, молодці, вирішили усі проблеми ТТУ”! Можна одразу ж чіпляти собі на шию медаль “За заслуги перед містом ІІІ ступеня”!

Виявляється, що підняття ціни на поїзд у тролейбусах та трамваях здійснюється, «враховуючи соціальну значимість міського електротранспорту». Мовляв, ми так дбаємо про народ, що готові заради його блага піти навіть на такий непопулярний крок…

Звучали й формулювання про те, що підвищення ціни здійснюється для забезпечення покращення якості надання послуг (тролейбуси ніби одразу ж стануть чистішими, новішими та комфортнішими) та покращення фінансування підприємства (виключно за рахунок зубожілих пасажирів).

Особиста думка: Поки держава не вирішить питання з армією “халявщиків”, ситуація з житомирським ТТУ погіршуватиметься. А ті, хто при владі, цю проблему точно не вирішать, адже задекларовано “покращення життя вже сьогодні” а на носі нові вибори. Невигідно! Можна втратити у рейтингах!

Рятування ситуації, виключно, шляхом підняття ціни на проїзд для тієї меншості пасажирів, яка не має пільги – приведе ТТУ до загибелі (електротранспорт втратить останню купку платоспроможних пасажирів), а громаду – до соціального бунту (за що купувати хліб – для багатьох не останнє запитання…)

Цього не зрозуміють ті «керманичі» різних рівнів влади, які вирішують такі важливі питання, перебуваючи на добротному чиновницькому «соцпакеті» та пересуваючись планетою Земля особистими видами транспорту.

Чи побачать наступні покоління житомирян один із символів міста – трамвай, питання актуальне як ніколи…

Сергій ФЕЩЕНКО