Чого варто побоюватися інтернет-покупцям

Покупки через Інтернет вигідні, швидкі, дешеві. Про це знають багато хто. Однак про те, що в цьому виді сервісу є свої підводні камені, відомо далеко не всім. Експерти пояснили як вдало отоваритися у Всесвітній мережі.

Найдешевший бренд – “лівий”

У віртуальних магазинах можна купити буквально все: від домашніх тапочок до великої побутової техніки. Товар тут коштує в середньому на 20-30% дешевше, ніж у звичних торгових точках. Це пояснюється відсутністю необхідності орендувати офіс, рекламувати товари, невеликою кількістю персоналу.

“Крім дешевини, велика перевага інтернет-магазинів в можливості зробити замовлення, не виходячи з квартири. Доставка до дому здійснюється протягом одного-двох днів (якщо чомусь затримується, з вами обов’язково зв’яжеться менеджер). Також у Мережі можна придбати річ, якої на даний момент немає в інших торгових точках міста”, – розповідає менеджер з продажу одного з інтернет-магазинів Антон Кривошеєв.

Спочатку вибираємо інтернет-магазин. Експерти говорять, що надійніше, якщо він буде зареєстрований в доменній зоні “ua”. Так більше гарантії, що ви купите товар у легальній компанії, що має всі необхідні дозвільні документи і сертифікати. Реєстрація в доменних зонах “com” та “net” простіша з юридичної точки зору, тому потрібно ставитися з обережністю до деяких магазинів невідомих брендів. Заздалегідь обмовимося, що мова йде про вітчизняні інтернет-магазини.

На сайті повинні бути вказані реквізити інтернет-магазину, назва юридичної особи, номер телефону (не тільки мобільний, а й міський).

“Не спокушайтеся дуже низькими цінами: вони говорять про те, що товар може виявитися нерозмитненим або бракованим (насамперед це стосується побутової техніки). Вирахувати подібну продукцію просто: її вартість (в порівнянні з пропозиціями в інших віртуальних магазинів) буде нижче на 10-15%. Не зашкодить ознайомитися в Мережі і з відгуками покупців про якість товарів цього продавця”, – інформує Антон Кривошеєв.

Повертати покупку краще відразу

Головний недолік віртуальних магазинів в тому, що речі, які пропонуються ми бачимо тільки на фотографії і не можемо оглянути з усіх сторін. Тому іноді покупець отримує зовсім не те, що чекав. У такому випадку можна відмовитися від придбання, не заплативши гроші кур’єру.

Також можуть продати нерозмитнену техніку, що спричинить за собою проблеми з гарантійним обслуговуванням. Адже сервіс-центри з подібною продукцією не зв’язуються. Тому в присутності кур’єра потрібно уважно оглянути доставлений товар і переконатися в наявності всіх документів.

Інтернет-магазини можуть несвоєчасно виконати замовлення. У такому випадку теж можна відмовитися від придбання.

Незважаючи на те, що покупки в інтернет-магазинах часто здійснюються на велику суму, обслуговування в них залишає бажати кращого. Доставка часто входить в окрему плату, а збирати і встановлювати техніку і меблі доводиться клієнтові.

У великих містах при великих супермаркетах працюють служби доставки продуктів: достатньо зателефонувати за вказаним телефоном або оформити заявку на відповідному сайті. У більшості випадків замовлення приймаються з 9.00 до 18.00, виконуються – з 12.00 до 22.00. Перед тим як заплатити за те, що вам принесли, обов’язково потрібно переконатися в свіжості продуктів. Випадків, коли таким шляхом (через доставку на будинок) супермаркети намагаються збути залежану продукцію, чимало.

“Не всі товари можна обміняти”

Роман Валовенко, юрист: “Закон “Про захист прав споживача” поширюється і на інтернет-продаж. Покупці віртуальних магазинів вправі обміняти або повернути товар протягом перших 14 днів після придбання. Але потрібно пам’ятати, що обміну або поверненню підлягає тільки нова річ, яка не була у вжитку, на якій немає подряпин, відколів, потертостей. Також повинна бути збережена упаковка і всі її компоненти (ярлики, заводське маркування і т. п.). Однак не всі товари, які входять в асортимент мережевих магазинів, можна обміняти. Зокрема, не можна повертати м’які іграшки, парфумерію, книги, журнали, аудіо-та відеокасети, диски. Слід пам’ятати, що протягом гарантійного терміну (за наявності відповідного документа) покупець може сміливо вимагати безоплатного ремонту або заміни бракованого товару на повноцінний”.

Замовлення привезуть. Але не відразу

Якщо товар не вдалося відшукати у вітчизняних інтернет-магазинах, його можна придбати в зарубіжних віртуальних торгових точках. Пошукачі видають величезну кількість магазинів, що займаються продажами в Мережі. Щоб придбати одяг, визначте свій розмір за допомогою спеціальних таблиць. Вибравши потрібну річ, необхідно заповнити форму на сайті, там же зазначені умови доставки та її вартість.

Один з найпоширеніших видів оплати в Інтернеті – внесення грошей з кредитної або дебетної картки. Наприклад, American Express приймається практично всіма веб-магазинами США і Канади, причому це стосується всіх видів “пластику”. Однак ця платіжна система малопопулярну у Європі, Росії і країнах СНД. Аналогічними характеристиками володіють карти системи Dinners Club. Але найкраще зарубіжні інтернет-продавці поставляться до замовленням, якщо ваша Visa буде за статусом не нижче Visa Classic, а Master Card – Master Card Standard.

Доставка, як правило, здійснюється через державну поштову службу (“Укрпошта” з експрес-доставкою) або комерційними перевізниками. Час виконання замовлення – від 3 до 21 дня. Вартість подібних послуг (наприклад, при пересиланні одягу) – від 7 до 28 доларів (чим швидше, тим дорожче). До речі, оскільки за доставку однієї речі доводиться платити лише трохи менше, ніж за кілька, вигідніше робити оптові закупівлі. Необхідно пам’ятати, що габаритний вантаж (більше 50 кг) доведеться розмитнювати. Збір складе 10-20% від вартості покупки.

Джерело: Вечірні Вісті