Чому отримати акт на землю у Житомирі не так вже й просто

У весняний період зростає попит на купівлю-продаж приватних будників або земельних ділянок. Але купити або продати нерухомість не так просто: потрібно підготовити необхідні документи – а це все час та гроші. Продовжую серію статей, які висвітлюють особливості приватизації земельної ділянки.

Згідно Закону «Про місцеве самоврядування» щомісяця на сесію міської ради виносяться питання про приватизацію землі. Щомісяця в Житомирі на сесіях приймаються 100-150 позитивних рішенець з приводу даного питання. За словами начальника управління житомирського Держкомзему Дмитра ПШОНЯКА, в один прийомний день надходять до 50 заяв на приватизацію земельної ділянки.

Існують окремі проблемні аспекти, котрі заважають прискоренню отриманню актів на землю. Наприклад, статтею 42 Земельного Кодексу передбачено, що розмежування землі повинно робитися в такій послідовності: мікрорайону, кварталу, а потім вже прибудинкових територій. Але, щоб оформити таким чином мікрорайон потрібні великі кошти, яких у міській владі немає.

«Якщо говорити про підхід Земельного Кодексу від загального до конкретного, т.б. до конкретного користувача, то в цьому випадку бажано було б підходити до цього питання комплексно і при певних обґрунтуваннях використовувати метод від конкретного до загального», – зазначив в інтерв’ю Дмитро Іванович. Представники ж архітектури бачать в мікрорайоні «живий організм», де є дитячі садки, магазини, аптеки, школи.

Нестача коштів на приватизацію землі для мікрорайону не кращим чином впливає на мешканців будинків. Вони не можуть встановити прибудинкову територію і створити ОСББ, щоб потім розпоряджатися землею: самі вирішувати про встановлення кіоску на території, магазину та інше.

Також на затримання процесу приватизації землі впливає зміна електронної програми IN4 на XML. Остання програма вже містить всю історію земельної ділянки. Всі дані, котрі містилися в IN4 потрібно переробити в формат XML, а для цього потрібен час. Ситуація в Житомирі з даного питання вже врегульована і складностей немає.

Також відбулося скорочення штату Житомирського Держкомзему на 6 чоловік. Тепер в штаті працює 19 чоловік. Це надзвичайно мала кількість, адже тільки 2 чоловік приймають заяви, за день яких збирається близько 50, котрі потрібно ще якісно опрацювати.

Витяг можна отримати на протязі 14 днів. Стосовно актів: після рішення сесії береться витяг з рішення сесії про приватизації землі на протязі місяця або навіть 14 днів. Друк державного акту коштуватиме 36 грн.

З 31 грудня 2010 року реєстрацію держаних актів проводить Держкомзем, який до цього проводив державний земельний кадастр. Такі зміни між цими структурами не призвели до суперечок між її членами. «Я особисто в гарних стосунках з нашим кадастром. Коли необхідно ми швидко збираємо нараду без листування», – сказав пан ПШОНЯК. «Те, що справи передали під єдине начало, де ця справа і народжується, – це позитивний аспект», – вважає Дмитро Іванович. На його думку, людина не повинна ходити колами, кабінетами для вирішення своєї задачі. Правильним варіантом є те, коли людина приходить із заявою про дозвіл приватизувати землю і через 2 місяці – за результатом.

Довідка:

Видача документів в Держкомземі Житомира проводиться у четвер до 13:00, подача
заявок – у вівторок до 13:00.

Сергій ФОРЕСТ

У бюрократиній паутині: простим людям можна лише поспівчувати…