Британський інтернет-портал склав “гарячу десятку” найбільш необгрунтовано дорогих товарів. Ми наводимо п’ятірку найбільш актуальних з них. А заодно даємо поради, як можна заощадити при покупці цих товарів.
1. Попкорн в кінотеатрі
Дорога в будь-який кінозал починається з попкорну. Багато запевняють, що без хрускоту кукурудзяних пластівців перегляд фільму стає менш цікавим. Але от проблема – це сумнівне задоволення практично подвоює вартість і без того не сильно дешевого квитка.
“Цього достатньо, щоб змусити фанатів “Аватара” посиніти від злості, – говорить Річард Маккензі, професор економіки Каліфорнійського університету. – Але по-іншому ніяк. Власники кінотеатрів спеціально занижують вартість квитків, щоб привернути до себе більше глядачів. А ось продаж попкорна окупає їхні збитки з лишком”.
Порада: якщо дивитися кіно без снеків ви не звикли, але хочете при цьому заощадити, не полініться купити їх в сусідньому магазині.
2. Одяг та взуття з модним лейблом
Щоб виглядати стильно в очах інших людей, з кожним роком потрібно витрачати все більше грошей. Молодь купує модний одяг та взуття, сподіваючись стати більш крутими в очах однолітків. Використовуючи просту психологію і маркетинг, власники бутиків впарюють нам свою продукцію за завищеними розцінками.
“Чому так важливо мати брендовий одяг у своєму гардеробі? – переконує один з жіночих сайтів. – Бренд – це марка фірми, яка зарекомендувала себе в індустрії моди. Таким чином, брендовий одяг – це показник того, що ви стежите за модою і є дуже стильною”.
Ні для кого не секрет, що майже весь одяг і взуття зараз виробляється в Південно-Східній Азії. Виробникам залишається лише приліпити модний бренд і продавати готовий товар з націнкою до 500 – 700%.
“Купуючи у нас одяг оптом, ціну рекомендується збільшувати на 200 – 400% для роздрібного продажу, – радить своїм клієнтам один з магазинів оптового продажу одягу.
Ось тільки чи готові ви переплачувати дикі гроші за ілюзію крутизни?!
Порада: якщо все ж хочеться носити модні речі а грошей в обріз, краще дочекатися розпродажів, які зазвичай проходять в один і той же час. Або вибирати одяг і взуття, оцінюючи їх по якості, а не по бренду.
3. Вітальні листівки
Папір коштує копійки, а ось картонка з веселою картинкою і текстом коштує вже кілька гривень. Націнка при продажу вітальної листівки в роздріб доходить до 200%. Це продукт мрії будь-якого роздрібного продавця, тому стенди з ними стоять в будь-якому книжковому магазині. Але через цю масовість радість від отримання листівки вже давно не така велика.
“Листівки давно втратили статус захованого послання або оригінального подарунка, – розповідає один із сайтів, присвячений хенд-мейд. – Тепер це лише витвір поліграфічного мистецтва, штамповані накладом у кілька тисяч примірників”.
Порада: щоб заощадити і зробити ваш подарунок індивідуальним і незабутнім краще зробити листівку самому.
4. Вода в пляшках
Не здивуюся, якщо скоро нас почнуть продавати чисте повітря в красивій упаковці. Принаймні пити воду з-під крана ми вже майже розучилися. Виробники бутильованої води переконали нас у тому, що так можна підчепити кишкову паличку та іншу заразу.
І хто додумався взяти один з найчисленніших ресурсів на Землі, покрити його пластмасою і продавати на кожному кроці?! У країнах Південно-Східної Азії одні з найбагатших людей – ті, хто займається виробництвом і продажем води. Але, погодьтеся, нерозумно, коли за звичайну воду ми платимо дорожче, ніж за бензин?!
Порада: щоб не витрачати скажені гроші на воду, купіть додому фільтр і використовуйте одну пляшку багаторазово. Носіть її з собою на прогулянку, під час занять спортом або при тривалих поїздках. Це ще й вкрай екологічно – пластикові пляшки дуже довго розкладаються.
5. Напої в ресторанах і кафе
Алкоголь в ресторанах коштує запаморочливих грошей. У результаті націнка становить 400 – 500%. Причому чим пафосніший ресторан, тим крутіше націнка за сервіс.
Ще крутіша націнка для коктейлів та інших напоїв, хоча вони частенько більш ніж наполовину заповнені льодом. У середньому націнка на їжу складає 200 – 250%, а на напої – до 450 – 1000%, – діляться досвідом з новачками на спеціалізованому порталі посібників з відкриття бізнесу. – На інші продукти ціни зазвичай збільшують менше.
Порада: звичайно, проносити з собою в кафе свій алкоголь ми радити не будемо. Якщо захочете попиячити у барі з друзями, то вас ніхто не зупинить. Просто знайте, у скільки дешевше вам може обійтися домашнє застілля.
ДУМКА ЕКОНОМІСТА
Ігор Ніколаєв, директор департаменту стратегічного аналізу компанії ФБК:
«Невиправдано дорогих товарів не буває»
“Орієнтувати тільки на націнку товару неправильно. Майже кожен виробник і продавець платить за оренду приміщення, щомісячно виплачує зарплату своїм співробітникам, витрачається на отримання різних дозволів, інвестує в бізнес.
Приміром, обладнання з розливу тієї ж води коштує пристойних грошей, а ще треба платити за доставку пляшок по торговим точкам.
У ресторанах ми платимо не тільки за їжу та напої як такі, але і за обслуговування, а також атмосферу, яка створюється в подібних місцях. А щодо брендового одягу все ще більш зрозуміло. Адже, щоб розкрутити той чи інший товарний знак, виробник повинен вкласти купу грошей на маркетинг. І якщо просування було вдалим, то можна підвищувати націнку на продукт. Адже коли торговельна марка стає брендом, то це є гарантією якості, за яку споживач готовий переплатити.
І, нарешті, невиправдано дорогих товарів не буває в принципі. Якщо їх купують за заявленою ціною, значить, вартість виправдана. Це природне бажання продавців – знайти таку ціну, при якій вони будуть отримувати максимальний прибуток. Ну не буду я як піонер продавати попкорн за 25 рублів, якщо у мене його охоче і за 200 рублів купують!”
За матеріалами: