Автомобілістам час міняти шини

Середина весни – саме час для зміни зимових шин на літні, адже середньодобова температура вже перевищила 7 градусів Цельсія.

Якщо цього не зробити, наприклад, з міркувань економії (якщо поміняти просто не на що), більш м’які зимові шини швидко стираються і восени доводиться купувати нову «гуму». Крім того, керувати автомобілем на сухому і гарячому асфальті на зимових шинах небезпечно: згідно з численними тестами, гальмівний шлях збільшується на третину, а зчеплення з дорогою погіршується відсотків на 15-20. Та й комфорт від їзди на зимових шинах в теплу погоду залишає бажати кращого – зайвий шум від коліс не може не дратувати.

Більшість власників вирішують питання установкою на колеса літніх шин з минулого сезону – і, найчастіше, це рішення правильне. Але в будь-яких правилах завжди є винятки. «Сьогодні» з’ясувала, коли минулорічні покришки встановлювати не можна, а також те, як правильно вибрати і встановити нові колеса.

ВИБИРАЄМО ГУМУ

На українському ринку сьогодні представлено близько тисячі моделей самих різних шин від приблизно сотні різних виробників. Як не заплутатися?

Теххарактеристики. Настійно радимо купувати тільки покришки рекомендованої виробником розмірності. Спроба купити собі колесо «трохи ширше» або «трохи вище» з метою поліпшити дорожній просвіт або добитися більш ефектного зовнішнього вигляду зазвичай призводить до перевитрати палива і погіршення керованості. Крім того, такі дії заборонені ПДР – автомобіль можуть забрати на штрафмайданчик. Якщо вже зважилися на нестандарт, то попередньо порадьтеся з фахівцем.

Вибирайте продавця. В останні роки у продажу все частіше з’являються некондиційні шини. Це або відбраковані на заводах і нібито відправлені на утилізацію колеса – такі шини є спочатку кривими, а, значить, при установці створюють дисбаланс, що погіршує керованість авто і «вбиває» ходову частину, – або запаси 5-річної давності (шини після настільки довгого періоду зберігання втрачають еластичність). Продають їх зазвичай нечисті на руку працівники шиномонтажних майстерень, які переконують клієнта в якості своєї продукції.

У першому випадку можливості перевірити правдивість слів шиномонтажника немає, тому рекомендуємо купувати шини в одному місці, а встановлювати в іншому – не зацікавлений у продажу майстер відразу повідомить, якщо шина не піддається балансуванню. У такому разі її можна тут же повернути продавцеві. У другому випадку простіше – треба просто подивитися дату випуску, зазначену на протекторі збоку.

КОЛІСНА ДІАГНОСТИКА


Тест. Монетка повинна увійти в протектор на глибину від 1,6 мм

Перед заміною шини уважно огляньте її. Справа в тому, що при неправильному зберіганні протягом 4-5 холодних місяців її геометричні розміри могли змінитися (виникла кривизна). Перевірити це можна лише на шинобалансувальному верстаті.

Заодно потрібно перевірити цілісність поверхні гуми: чи немає пошкоджень корду, шишок, нерівномірного зносу протектора? Напевно, зайве говорити про те, яку небезпеку представляє автомобіль, у якого лопнула шина на швидкості понад 100 км на годину.

Також шину необхідно якомога швидше замінити на нову, якщо глибина її протектора менше допустимого рівня. Зробити це нескладно: на шині або є контрольна відмітка, або можна використовувати п’ятикопійчану монету – якщо її вставити ребром в протектор, вона повинна заглибитися всередину не менше ніж до середини напису «копійок».

Зверніть увагу на запаску (багато хто забуває її перевірити): вона повинна бути цілою і накачаною, інакше при проколі доведеться викликати евакуатор.