Під загрозою зриву було культурно-спортивне свято Всеукраїнського масштабу

Йдеться про Всеукраїнський зліт авіації загального призначення імені С. П. Корольова, запланованого на 18 червня на аеродромі Смоківка, що у Житомирі. «Палки в колеса» організаторам (клубу «Авіатик» та авіаційно-спортивному центру імені Валентини Закорецької) почав ставити власник цієї території.

Конкретніше – не давав дозволу на експлуатацію злітної смуги, а без цього жоден літак не зможе приземлитися. Його представники відмовилися від будь-яких коментарів з цього питання.

Тому маємо лише версію подій голови наглядової ради авіаційно-спортивного центру Володимира Бойка, який для початку нагадав, що після банкрутства у 2003 році аеропорту Житомира частина комплексу, включно зі злітно-посадковою смугою, пероном та будівлею аеровокзалу стали приватною власністю: «Ці комерсанти вступили в процедуру банкрутства і обіцяли відродити аеропорт. Але як тільки суд виніс ухвалу про банкрутство, вони сюди увірвались, вони вирізали всі комунікації, здали в металобрухт, і закинули аеровокзал. Неодноразові спроби відродити спираються на категоричне «ні» власника. Тому що власник вимагає, що він дасть змогу користуватися злітно-посадковою смугою, якщо місцева громада, міська рада виділять йому 50 гектарів землі під котеджну забудову».

За словами Володимира Бойка, можна було і по-іншому домовитися: «Він мені говорив, на яких умовах він дозволить, щоб ми тут використовували – щоб ми йому віддавали 70 відсотків грошей, які ми, на його розуміння, будемо отримувати від парашутистів. Ми йому пояснювали, що ми – організація неприбуткова, ми спортивний центр. Він сказав, що мене ваш спорт не цікавить».

Арбітром у цій справі стала Державіаадміністрація України, повідомляє “Житомирська хвиля”. На смоківський аеродром приїхав державний інспектор з питань нагляду за безпекою авіації Євгеній Панкратьєв, який і виніс остаточне рішення: «Відпрацювали у складі комісії, зустрілися із представниками аеропорту, зустрілись з представниками злітно-посадкової смуги, оцінили, прийняли рішення, що це можливо, залишились формальності, і ми їх завершимо».

Тож завтрашньому святу – бути. Але ніхто не застрахований від продовження конфлікту. Як вирішити спірну ситуацію – маємо пропозиції голови клубу Авіатик Леоніда Крігера. Як один з варіантів, він пропонує провести громадські слухання:
«Громада має висловити своє бачення – або власник починає тут розвивати і інвестувати за авіаційним напрямком і нехай найближчим часом покаже свої плани, або громада звернеться, є така можливість, про реприватизацію. І буде повернуто у муніципальну власність. А вже потім будуть вирішувати, кому його віддати»
.