Талон автомобіліста подорожчає на СТО

На скасуванні техогляду водії не зекономлять. Їм доведеться більше платити страховикам і станціям техобслуговування.

Верховна Рада прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів про усунення надмірного державного регулювання у сфері автомобільних перевезень», тим самим зробила подарунок українським водіям, скасувавши обов’язковий технічний огляд. А заодно і нотаріально завірене доручення. Техогляд перестав існувати для власників автомобілів, мотоциклів і мопедів, а у власників транспорту для комерційних цілей, таксі та перевізників пасажирів його замінили технічним контролем.

Фактично з середини серпня талон ТО можна буде знімати з лобового скла і згадувати про нього, як про щось вже далеке. Хоча вже зараз діє наказ МВС № 131 від 8 квітня 2011 року «Про затвердження Змін до Інструкції з питань діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС», за яким постам ДАІ заборонено зупиняти транспорт без цього корінця на склі.

«Україна залишалася єдиною, де діяв державний техогляд та ДАІ займалося невластивими їм функціями. Залишалася ще й Росія, але там 16 червня цього року прийнято подібний закон», – сказав директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Нагадаємо, що існування техогляду останнім часом дуже не подобалося Президенту Віктору Януковичу. Ще з рік тому він зажадав негайно звільнити водіїв від цього заходу. І навіть погрожував міністру Анатолію Могильову за зволікання показати «червону картку». У МВС довго намагалися довести, що існування ТО річ необхідна. Але врешті-решт здалися.

«Цей закон – це зменшення корупції, оскільки за оцінками експертів, близько млрд. гривень на рік проходило за такими корупційними схемами, як проведення ТО без самого ТО. Талон зовсім не свідчить про те, що машина перебуває в нормальному стані, більше 90% талонів ТО у нас купуються. Це означає, що ця корупційна схема замінюється на відповідальність водіїв за власне життя», – говорить член громадської ради при МВС Володимир Чемерис.

Власне, за різними оцінками, пройти водієві техогляд цього року обходилося (залежно від регіону) від 700 гривень до 2000 гривень. Експерти говорять, що велика частина цієї суми йшла в кишені «перевіряючих». При цьому, технічний стан автомобілів при цих перевірках залишалися на останньому місці. Тепер же, за новим законом, відповідальність за технічний стан буде лежати виключно на власнику транспортного засобу. Багато автолюбителів сприйняли цю новину так, що тепер техогляду не буде і можна трохи заощадити грошей. Але це не так.

Самі ж депутати, які у вівторок «ощасливили» українських автомобілістів, не приховують, що закон не досконалий. Перш за все, він не забороняє страховій компанії відправляти водія на «правильну» СТО, з «правильною ціною» (не виключено, що вартість буде вищою, ніж у МРЕВ). Тим більше, за словами експертів, в країні відсутня поки достатня кількість станцій техобслуговування. А, як відомо, дефіцит пропозиції завжди породжує подорожчання послуг.

Крім того, страховики вже заявили, що від наявності ТО залежатиме й вартість «автоцивілки». А цей поліс сьогодні стає обов’язковим документом, що підтверджує право на керування автомобілем.

До речі, скасування техогляду вже кілька тижнів «переживає» Росія. Власне, досвід «північного сусіда» і порушив інтерес української влади до цієї реформи. Правда, про здешевлення вартості ТО в Росії поки нічого не чутно.

Крім того, депутати залишили право співробітникам ДАІ зупиняти автомобіль за підозрою в технічній несправності. А таку «експертизу», за старою традицією, водіям часто доводиться додатково «спонсорувати», пишуть “Коментарі”.