Після скасування техогляду справність авто перевірятимуть прямо на трасі

У суботу, 13 серпня, вступить в силу закон про скасування техогляду для авто, які власник використовує в особистих цілях.

Нагадаємо: законодавці вирішили, що за техстан таких машин повинні відповідати їх власники (адже зараз ТО був, по суті, формальністю), причому якщо через несправність машини станеться ДТП, це буде обтяжуючою обставиною. Комерційний транспорт (тобто машини, які працюють у таксі, службові, вантажні) як і раніше підлягає огляду, який проводитиметься тільки на сертифікованих СТО.

Але ДАІ, як і раніше, збирається контролювати справність машин, причому прямо на трасі: для цього будуть закуплені пересувні станції діагностики (СД). «Поки мова йде про 27 СД, по одній на кожну область і Київ, – каже начальник відділу автомобільно-технічної служби департаменту ДАІ Василь Рублюк, – тому що це дорого. Наприклад, тільки стенд для перевірки гальмівної системи (він перевозиться в спецпричіпі, потім завантажується і монтується на дорозі) коштує до 90 тис. євро», – говорить Василь Рублюк.

Також на цих СД даішники зможуть контролювати справність рульового управління, розвал-сходження коліс, регулювання фар, токсичність вихлопу двигуна (СО), все, що впливає на безпеку руху. За словами Василя Рублюка, інспектор, наприклад, може вдень візуально визначити, що несправні рульове управління, двигун (з вихлопної труби йде дим), прогорів глушник, а вночі – що не відрегульовані фари. Це – причина для зупинки і, якщо перевірка на СД покаже несправність, інспектор зобов’язаний виписати штраф (340-425 грн.).

Правозахисник Олексій Святогор стверджує, що в польових умовах можна перевірити вміст СО, тонування стекол і регулювання фар, все інше – тільки на СТО, тому що стенди, встановлені на нерівному узбіччі, будуть брехати.

«Це – підстава оскаржити дії інспекторів і виграти позов», – каже Святогор. Водій з 30-річним стажем Олексій К. побоюється, що такі перевірки обійдуться автомобілістам дорожче, ніж проходження раз на два роки техогляду (500-600 грн.): мовляв, гальмувати даішники будуть постійно, і корупція зросте. Василь Рублюк запевняє, що всі СД будуть під контролем, і закликає водіїв телефонувати на телефон довіри, якщо інспектор натякає на хабар.

Страховики. Є і ще один підводний камінь скасування ТО – можливе підвищення цін на автоцивілку і КАСКО. «Для тих, у кого немає протоколу про проходження техконтролю (довідки з СТО), страхкомпанії піднімуть ціну», – впевнений заступник гендиректора Ліги страхових організацій Олександр Зальотов. А топ-менеджер компанії «Українська страхова група» Ірина Бонковська каже, що вони поки не вирішили, чи будуть підвищувати вартість страховки, адже на цьому ринку і так велика конкуренція, а техогляд і раніше мало впливав на кількість страхових випадків.

За матеріалами: Сьогодні