Нагадаємо, з середини липня у Житомирі зросли ціни на проїзд у маршрутках.
Аж на цілу гривню. Тоді Репортер Житомира прогнозував, що маршрутчики зазнають збитків, оскільки конкурентна перевага у вартості проїзду опиняється на боці тролейбусів і трамваїв.
Прогноз не справдився – маршрутки й досі забиті. Люди без явних нарікань платять свої кровні 2,50, щоб дістатися у потрібне місце вчасно. Час – він же гроші!
Тим не менше, електротранспорт став популярнішим. Тепер у житомирських тролейбусах і трамваях можна побачити не лише пенсіонерів, які наматують «кола пошани», а й платоспроможне населення.
Звісно, коли виїхав з околиці у місто, сядеш на тролейбус – дешевше та й в центрі він ходить часто. А ось, щоб доїхати «сьомим маршрутом» на ту ж Баранова, треба вистояти годину, поки приїде тролейбус. За цей час пройде 20 маршруток. Куди діватися, сідаєш на маршрутку. ТТУ втрачає 1 грн. 50 коп.
Репортер Житомира запитав у головного бухгалтера КП «ЖТТУ» Раїси Бовсунівської, чи зросли доходи підприємства після здорожчання ціни на проїзд у маршрутках і чи не варто запустити додаткові тролейбуси на околицю, щоб заробляти ще більше грошей?
– Так, справді, прибутки КП «ЖТТУ» від реалізації талонів на проїзд зростають. Порівняйте: у червні цього року за талони ми виручили 1 мільйон 383 тисячі гривень. А вже у серпні, місяці відпусток, виручка склала 2 мільйони, 41 тисяча гривень. У вересні, коли розпочався активний робочий сезон, діти пішли у школу, студенти на навчання ми очікуємо ще більших надходжень від продажу квитків та реалізації проїзних талонів.
Так вже сьогодні щодня наші кондуктори збирають близько 85-90 тисяч гривень за робочий день. Така динаміка дозволяє нам сподіватися на надходження місячної виручки у сумі 2 мільйони 300 тисяч гривень. Тому можу підтвердити, що позитивний ефект для ТТУ від зміни тарифів на перевезення у маршрутному транспорті вже зафіксовано.
– Студенти повернулися на навчання, розпочався робочий сезон. Очевидно, що ці 2 мільйони 300 тисяч без запуску на лінію нових тролейбусів та трамваїв складно буде перевершити!
– Так, звісно. Для того, щоб збирати з реалізації талонів ще більше виручки треба запускати тролейбуси на околицю. Тим більше, що у їх очікуванні житомиряни змушені користуватися дорогими маршрутками.
Сьогодні реалізувати цей задум ми не в змозі – щодня на лінію виходить 83 одиниці тролейбусів та до 20-ти одиницю трамваїв. Щоб посилити трафік на Корбутівці, Баранова, Івана Гонти треба випускати у місто додаткові тролейбуси.
– Де їх взяти?
– Наразі, у нас гостро стоїть проблема з матеріальним забезпеченням ремонтних робіт рухомого складу. Частину коштів ми беремо з власного прибутку, частину з державного фінансування. На наступній сесії міської ради має розглядатися питання про виділення додаткових грошей на ремонт рухомого складу.
Звісно, цих ресурсів не вистачає на забезпечення усіх потреб у ремонті, оскільки в колективі працює майже 1000 чоловік. Значну частину надходжень «з’їдає» фонд оплати праці.
Але позитивні тенденції, незважаючи на всі наші проблеми, усе ж очевидні. Лише цього року держава вже виділила нам 9 мільйонів 800 тисяч гривень за компенсацію пільгового перевезення громадян і до кінця року ще планують щось додати.
Міська рада взяла на себе зобов’язання гасити тіло кредиту та його відсотки (з 2006 по 2008 рік згідно рішень міської ради підприємству був наданий кредит у сумі 13 мільйонів 600 тисяч гривень на погашення заборгованості із заробітної плати), цим самим позбавивши нас великих фінансових витрат. На рівні міста та області йдуть розмови про те, що буде здійснена закупка нових тролейбусів.
Щодо фінансової ситуації, то я сподіваюсь на те, що цей рік підприємство «закриє» без заборгованості по зарплаті.
– Так чому ж все-таки адмінкорпус ЖТТУ переїхав з Корольова на Ольжича? Подейкували, що на територію депо накинули око «спеціалісти у сфері дерибану землі»…
– Переїзд адміністрації ЖТТУ в депо на Ольжича продиктований суто економічною доцільністю. Було прораховано, що великі суми коштів йшли на опалення адмінкорпусу. Тому в умовах економічної кризи підприємства, довелося переїхати.
Сьогодні ж постало питання про переведення адмінбудівлі депо №2 на електричне опалення та утеплення споруди. Коли ці роботи будуть проведені, адміністрація КП «ЖТТУ» повернеться на Корольова. Зрозуміло, інформація про якийсь дерибан не підтвердилася часом. А скільки шуму у пресі було?…
Сергій Фещенко