Фінансова ситуація на КП “ЖТТУ”

Однією з важливих соціальних проблем міста Житомира є забезпечення стабільної діяльності комунального підприємства “Житомирське трамвайно-тролейбусне управління”.

Парк пасажирських вагонів трамваїв та тролейбусів підприємства налічує 151 машину, з яких щоденно на лінію виходять 106. Однак нормативний ресурс експлуатації відпрацювало 94 відсотка наявної техніки. За таких умов підприємству складно надавати якісні послуги з перевезення пасажирів. Постійно зростають експлуатаційні витрати, пов’язані із необхідністю проведення позапланових ремонтів.

Протягом останніх років фінансово-економічний стан єдиного в місті підприємства, яке у повному обсязі виконує соціальне замовлення по перевезенню пільговиків, значно погіршився.

Основною причиною такого стану є недостатній обсяг субвенції з державного бюджету на компенсацію пільгового перевезення окремих категорій громадян. Протягом 2006-2010 років з державного бюджету підприємству не відшкодовано 60,6млн.грн. Кошти субвенції, спрямовані у поточному році на компенсацію пільгового проїзду в сумі 11,4млн.грн., забезпечують лише 30 відсотків понесених підприємством витрат.

Недостатній обсяг компенсації призводить до утворення на підприємстві заборгованості з виплати заробітної плати, яка станом на 14.11.11 складає 5,7млн.грн.

Дана проблема набула системності. Підприємством у 2006-2008 роках з метою забезпечення виплати заробітної плати працівникам залучено кредитних ресурсів банківських установ на суму 13,6млн.грн.

З міського бюджету у 2011 році на погашення боргових зобов’язань підприємства за кредитом виділено 5,5млн.грн., з них: 2,0млн.грн. – погашення кредиту та 3,5млн.грн. – відсотків за користування кредитом. Залишок непогашеного кредиту на даний час складає 10,6млн.грн.

Комунальним підприємством “Житомирське трамвайно – тролейбусне управління” у поточному році з метою стабілізації фінансового стану, оптимізації витрат підприємства, розроблено та впроваджується план заходів. Як результат, за 9 місяців власні витрати підприємства зменшено на 3,1млн.грн.

Однак, заходи, що вживаються для поліпшення фінансового стану підприємства, не можуть компенсувати той дефіцит коштів у сумі 11млн.грн., який виникає внаслідок недостатнього обсягу відшкодування витрат за перевезення пільгових категорій громадян у 2011 році.

Як повідомляє управління транспорту і зв’язку Житомирської міської ради, з метою вирішення питання щодо збільшення розміру субвенції з державного бюджету у поточному році направлялися листи до Президента України, Прем’єр – Міністра України, Комітету Верховної ради України з питань бюджету, Міністерства фінансів України. Однак до даного часу питання залишається невирішеним.

На міському рівні вживаються всі можливі заходи для підтримки та покращення фінансово – економічного стану підприємства.