Другий за кількістю абонентів оператор мобільного зв’язку “МТС-Україна” з 15 листопада почне стягувати зі своїх абонентів плату за звіти про доставку повідомлень в розмірі 3 копійок, повідомила компанія.
Плата стягуватиметься автоматично після відправлення всіх SMS, в тому числі безкоштовних, які входять в пакети.
Цю послугу можна буде відключити в меню налаштувань телефону.
У самій компанії заявляють, що плата вводиться для того, щоб обмежити користування сервісом.
“За останній час збільшилася як кількість користувачів SMS-послуг, так і їх активність, в результаті чого перевантажується мережа. Багато абонентів навіть не звертають уваги на звіти про доставку повідомлень, і зможуть відмовитися від них”, – пояснили в прес-службі МТС.
Втім, гендиректор компанії “Астеліт” (ТМ life:)) Олександр Баринов вважає, що SMS-центр такого великого оператора, як МТС, справляється з більш ніж 100 млн повідомлень в новорічні свята, навряд чи відчуває серйозні перевантаження через звіти про доставку і вважає це скоріше способом підвищити доходи.
За даними МТС, її абоненти в першому півріччі 2011 року відправили понад 2 млрд SMS-повідомлень, що на 20% більше ніж за аналогічний період минулого року.
Мобільні оператори оцінюють частку абонентів, які користуються сервісом звітів про доставку, в 60-70%.
Таким чином, введення плати за цю послугу могло б принести МТС близько 36 млн грн додаткового доходу, що становить 8% від виручки від SMS-послуг за перше півріччя або 0,6% від загальної виручки.
Попередній досвід свідчить, що конкуренти досить швидко реагують на підвищення тарифів одним з гравців, зазначають у прес-службі “Київстару”.
“Як тільки одна з компаній отримує конкурентну перевагу – зокрема, нову статтю доходів, – інші тягнуться за нею”, – говорить керівник прес-служби Юлія Шиліна.
Проте в “Київстарі” і “Астеліті” заявили, що поки не збираються вводити плату за звіти про доставку SMS.
“Це те ж саме, що брати гроші за визначення номера – абоненти не пов’язують цей сервіс з оператором, а вважають його функцією телефону”, – відзначає Баринов.
На думку заступника директора дослідницької компанії GfK Ukraine Гліба Вишлінського, введення плати за звіт про доставку повідомлення може привести до відтоку частина абонентів у МТС.
“Абоненти терпиміше б поставилися до підвищення вартості SMS на ці 3 копійки”, – відзначає він.
Нова ініціатива МТС вже викликала обурення користувачів.
Майже за добу її обговорення на профільному інтернет-форумі, відповідна тема зібрала більше 20 сторінок негативних відгуків.
Однією з основних претензій користувачів є можлива незаконність такої плати.
Однак член Нацкомісії з питань регулювання зв’язку Людмила Єжова зазначає, що держава на сьогоднішній день не втручається в тарифну політику на роздрібному ринку мобільного зв’язку, пише