Прокуратура Житомира: нинішня спроба придбати легковий автомобіль для керівництва міськради суперечить Бюджетному Кодексу України

Нагадаємо, в кінці літа житомирський міський голова Володимир Дебой прийняв рішення, яке викликало значний суспільний резонанс – виділити 600 тисяч гривень з міського бюджету на придбання службового автомобіля.

Очевидно, міський голова знав, що робить і чим ризикує. Місцева громада у своїй більшості негативно відреагувала на такий крок. І це неважко було передбачити. Міському голові довелося безліч разів давати відповіді на незручні запитання місцевих журналістів, наголошувати, що автомобіль – не розкіш, а інструмент, який забезпечує ефективність роботи, і так далі…

Зрозуміло, що виборці ще довго згадуватимуть йому цей автомобіль, якщо тільки міський голова не стане винуватцем “житомирського економічного дива”, тобто відродить економіку, приведе інвестиції, створить сприятливі умови для місцевого бізнесу, забезпечить соціальний захист населення, модернізує комунальну сферу, відновить благоустрій.

Громадські організації не втратили нагоди “проїхатися” по необхідності оновлення автопарку міської ради. Володимирові Дебою заочно подарували велосипед. Нотки осуду в бік міського очільника пролунали і з високих державних кабінетів столиці, власники яких без докорів сумління їздять за державний кошт на машинах класу люкс.

В такій ситуації Володимирові Дебою не залишалося нічого, як публічно відмовитися від ініціативи придбання Тойоти Хайлендер та залишитися при своїй думці.

“Я був у десятках колективів — ані медичні працівники, ані педагоги, ані навіть працівники ТТУ, як би їх не підбурювали, вони не питали мене — чого ж ви купуєте автомобіль… Не стоїть питання автомобіля, я від нього відмовлюсь. Я думаю, що я знайду вихід, і, можливо, візьму кредит і куплю власний автомобіль для того, щоб їздити”, — сказав мер.

І ніби щоб повністю виключити усі подальші можливі розмови про те, що автомобіль Тойота Хайлендер міська рада придбає за бюджетні гроші, прокуратура Житомира опротестовує рішення Житомирської міськради щодо виділення 600 тисяч гривень на придбання автомобіля

Як стало відомо Репортерові Житомира прокуратурою міста 13 грудня 2011 року внесено протест на п. 1.9 та 4.6.6 рішення сьомої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 24 жовтня 2011 року №207 “Про внесення змін до міського бюджету на 2011 рік та міських цільових програм”.

Ілля Титарчук, прокурор Житомира: “Під час перевірки законності рішень сесії Житомирської міськради встановлено, що названі пункти рішень суперечать законодавству України. Зокрема, ухвалено фінансування з бюджету міста внесків до статутного фонду комунального підприємства «Управління автошляхів» на суму 600 тис. грн. для придбання та реєстрації легкового службового автомобіля, передбаченого для обслуговування керівництва міської ради.

Витрати віднесено до проекту «Реконструкція, утримання, капітальний та поточний ремонт вулиць» програми розвитку, утримання та інженерного забезпечення комунальної сфери міста Житомира «Впорядковане, привабливе, чисте місто» на 2010-2012 роки.”

Прокуратура наголошує, що рішення міської ради порушує вимоги Конституції України, Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Бюджетного кодексу України. Програма «Впорядковане, привабливе, чисте місто» спрямована на покращення благоустрою загального благоустрою міста, осучаснення його архітектурного вигляду, утримання та ремонт існуючих об’єктів благоустрою. Вона також передбачає забезпечення комунальним підприємством «Управління автошляхів» належного стану доріг та створення умов з безпечного руху транспорту і пішоходів.

Проте придбання легкового автомобіля для обслуговування керівництва міськради програмою не передбачено. У такому випадку бюджетні кошти було б використано не за цільовим призначенням, що суперечить Бюджетному Кодексу України.

Крім того, згідно вимог Постанови Кабінету міністрів України «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного і місцевих бюджетів» максимальна вартість придбання транспорту для обслуговування посадовців не може перевищувати суми 60 тисяч гривень

З огляду на викладене, рішення Житомирської міської ради “Про внесення змін до міського бюджету на 2011 рік та міських цільових програм” в частині виділення КП «Управління автошляхів» бюджетних коштів на суму 600 тис. грн. прийнято з грубим порушенням чинного законодавства, – йдеться у інформації, розповсюдженій прес-службою прокуратури Житомирської області.