Підготовку до Євро Житомир “проспав”.
Як ті “підгулявші” студенти, які поспіхом намагаються вивчити екзамен в останню ніч, обласні та житомирські чиновники відкладали обговорення та реалізацію стратегічних завдань з інформаційної розкрутки туристичного потенціалу Житомира перед стартом ЄВРО-2012.
“Вітаємо”. До старту Єврочемпіонату з футболу залишилося менше 100 днів, а Житомир – біла пляма в інформаційному просторі планети Земля. Ні тобі активності, яка була б помітна не в самому Житомирі, а хоча б поза межами області, ні тобі сайту пристойного, не кажучи вже про туристичний інформаційний центр, які в останні роки як гриби ростуть в інших обласних центрах України.
Нас “любитимуть” за те, що ми просто існуємо на карті, – очевидно думали ті, хто нами керує і дотягнули до того моменту, коли до старту Єврочемпіонату залишилося менше 100 днів.
Звісно, ми не будемо огульно критикувати владу. Знаємо, що створюється фан-зона, готується до друку друкований довідник з інформацією для туристів, який роздаватиметься на всій протяжності трас, які проходять через Житомирщину, і багато інших заходів з прийому та дозвілля туристів робиться.
Але толку з них, якщо турист в Житомир не заїде, оскільки в інтернеті про його існування, не кажучи вже про те, що ми можемо запропонувати, нічого нема.
В день коли стукнуло 100 днів до Євро в Житомирі зібрали раду підприємців. Основна тема: як привабити футбольного фаната в Житомир і спонукати його залишити у нашому місті свої гроші?
Присутні на засіданні фахівці голова ЖОМГО “Центр розвитку туризму” Микола Костриця та директор ГІС-Україна Микола Пивоваров так і сказали: “Підготовку до Євро Житомир проспав”. Хоча пропозиції щодо створення сайту та туристичного інформаційного центру лунають від фахівців вже не один рік. Спеціалісти готові взятися за брендінг міста як туристично привабливої території, розробку логотипів, організувати роботу довідкового центру, створити, розкрутити і наповнити туристично-інформаційний сайт Житомира оптимізованою під пошукові запити іноземних туристів інформацією.
Все це люди готові зробити для рідного міста. Ясно, що не за свої гроші. Посприяти у цьому має влада, яка як ніхто інший зацікавлена у додаткових джерелах надходжень до місцевого бюджету. А туризм – одна з найбільш прибуткових галузей. Не треба нічого виробляти, продавати – приймай гостей і отримуй прибуток! Але наша влада скоріше підтримує в заявах ніж на ділі. Ні в бюджеті Житомира, ні в бюджеті області не закладено коштів на створення у Житомирі інформаційно-туристичного центру, або принаймні сайту.
____________________________________________________________________________
Вчора ввечері в приміщенні управління культури житомирської міської ради пройшло можна навіть сказати екстренне засідання ініціативної групи з питань розкрутки туристичного потенціалу Житомира в інтернеті напередодні ЄВРО-2012. Домовились до понелідка підготувати технічне завдання та економічні умови для створення туристично-інформаційного сайту, хоча б приблизно такого як
З наступного тижня погоджуватимуть концепцію сайту і його кошторис. Гроші залучатимуть позабюджетні. Підприємці Житомира мають скинутися. Якщо вдасться швидко вирішити ці питання і запустити сайт, залишиться обмаль часу на його розкрутку в пошукових мережах та актуалізацію під пошуковий запит “Євро-2012” і вже до нього якось прив’язати слово “Житомир”.
Запит “Zhytomir” окремо розкручувати не варто, каже Репортерові фахівець з СЕО-оптимізації директор ГІС “Україна” Микола Пивоваров. Справа у тому, що про саме існування нашого міста, не кажучи вже про те, як воно пишеться в Європі та світі, знають одиниці і ніхто з власної волі цей запит не набиратиме.
Микола Костриця каже Репортерові, що тут мова йде про довгострокову стратегію. Євро пройде і через місяць про чемпіонат забудуть, а ось якщо ми зможемо завернути автотуристів з київської траси в Житомир, гарно їх тут прийняти та показати місто з найкращої сторони – інформація про Житомир розлетиться по всьому світу і наше місто отримає стабільний туристичний потік, з якого непогано зароблятиме.
Але якщо сидіти склавши руки, нічого не буде!
Сергій Фещенко