Житомирські водії стали менше заправляти паливом машини

Святковий настрій українців у перші дні травня супроводжували приємні зміни цінової ситуації на роздрібному ринку нафтопродуктів.

Навіть не дивлячись на те, що суттєвих порухів у бік зниження вартості палива не відбулося, на ринку відчувається невідворотність швидкого кардинального розвороту цінової політики основних гравців. Сприяє тому, передусім, ситуація на світових торгових майданчиках й бажання власників мереж АЗС наростити об’єми збуту, які досягли в березні-квітні критично низьких показників…

Несприятлива економічна ситуація у Єврозоні та зростання комерційних запасів нафти у США до 20-річного максимуму спровокували зниження світових котирувань на нафтову сировину. Усього за три торгові дні суміш Brent подешевшала зі $120 до $112 за барель. Оскільки ж низхідна тенденція спостерігається на нафтових біржах із середини квітня, це встигло вплинути на вартість цистернових партій палива й в Україні, що подешевшали за останні 30 днів більш ніж на 10%.

Таким чином, економікою гуртових поставок нафтопродуктів сформований достатній потенціал для зниження роздрібних цін, величина якого для бензину й зрідженого нафтового газу перевищує 30 копійок на літрі, переконує заступник директора НТЦ «Псіхея» Геннадій Рябцев.

При цьому, на думку паливного експерта Юрія Огірчука, зниження цін на паливо в травні невідворотне. Питання лише у тому, коли трейдери вичерпають запас палива, закупленого по старим, достатньо високим цінам, й почнуть заливати у баки автомобілів українців щось подешевше. А зацікавлені у зниженні вартості палива усі учасники ринку. Інтерес споживачів зрозумілий.

Торговці ж прагнуть задовольнити наші очікування передусім із-за того, що їх прибуток формується на об’ємах проливів, за рахунок роздрібної націнки. Об’єми ж споживання палива в Україні з початку року невпинно скорочуються. Саме тому, запевняє пан Огірчук, з впевненістю можна говорити про те, що на цьогорічному подорожчанні як нафти, так і продуктів її переробки заробили лише власники нафтовидобувних компаній та біржові спекулянти, всі інші мали лише неприємності.

Як би то не було, а зниження цін на паливо вже не за горами. Говорити про це дозволяють і останні домовленості найкрупніших роздрібних операторів країни з урядом. Так, власники мереж АЗС вже заморозили ціни на свята, дотримуючись рекомендацій, озвучених на останньому засіданні експертно-аналітичної групи при Міненерговугілля. Нагадаємо, що на цьому ж засіданні було ухвалено рішення про зниження з 10 травня 2012 року ціни на дизельне паливо в межах 10 коп. за літр.

На даний же момент маємо фактичну зупинку цінового марафону. Так, за моніторинговими даними науково-технічного центру «Псіхея», остання семиденка принесла усім нам зниження середніх роздрібних цін на низькооктановий бензин А-76 до рівня 10,20 грн./л, або на 0,37%. При цьому бензин марки А-80 все ж додав 0,12% й пропонується у середньому по 10,29 грн./л.

Фактично стабілізувалися роздрібні ціни на бензин марки А-92, тут тижнева динаміка склала +0,01%, що в натуральному вигляді дало ті ж 10,78 грн./л. Популярний А-95 втратив за тиждень 0,36% своєї ринкової вартості й пропонується нині по області в середньому по 11,09 грн. за літр. Дизпаливо на житомирських заправках подешевшало за тиждень на 0,15% – до 10,22 грн./л, скраплений пропан-бутан – на 0,17% – до 6,56 грн./л.

Юрій Старосілецький