Житомирський театр подарував Рівному казку

15 травня стіни Рівненського обласного академічного українського музично-драматичного театру гостили колег з Житомира.

На розсуд глядачів колектив Житомирського обласного академічного музично-драматичного театру ім. І. Кочерги представив казку «Мауглі» та найочікуванішу прем’єру цього театрального сезону – феєричну історію кохання «Король-олень» К. Гоцці. Режисер вистави Петро Авраменко, перебуваючи у Рівному, зізнався, що беручись за постановку, не уявляв, якою вона буде. Знав лише одне – це має бути яскраво.

Зрештою, він вирішив покласти в основу роботи закони комедії дель арте. Коме?дія ма?сок (італ. commedia dell’arte — професійна комедія), саме так ще називають цей різновид італійського імпровізованого народного театру, зародився у період епохи Відродження, успадкував традиції римської доби.

Довідка

Одним з головних принципів комедії дель арте була імпровізаційність. В основі твору лежав сценарій (лібретто), що мав лише стислу сюжетну схему. Протягом сценічної дії такі сценарії розширювалися завдяки імпровізаційним обробкам виконавців. Витоки її — у фарсі й карнавалі. Іншою ознакою комедії дель арте були постійні персо­нажі («маски»), що втілювали різні соціально-психологічні типи. Ці «маски», успадковані від карнавалу, поділялися на три групи: сатиричні маски панів, маски слуг — дзанні та маски закоханих (ці ролі виконували актори без масок).

Петро Авраменко розповів, що постановка у такому жанрі вимагала від акторів не малих зусиль, адже не кожен день доводиться грати комедію дель арте

Блазнювати, як те передбачає комедія масок, але не перегравати, вдалось не усім. Найточніше поцілили грою у жанр актори Андрій Доманський, виконавець ролі Тартальї та Ярослав Медведєв – Трюфальдіно. Аплодували рівняни і знайомим з попередніх гастролей Сергію Рогову, Марині Іваненко, Денису Кокорєву, Вікторії Карпінський.

Якщо говорити в цілому про виставу, то вона музична і незвичайна, насичена танцями і пластичними номерами

Яскрава і вражаюча сценографія, різноманіття спецефектів та використання сучасних технічних засобів додали постановці масштабності. За словами директора Житомирського облмуздрамтеатру, Наталії Ростової, вистава «Король-олень» найдорожча з усіх раніше поставлених на сцені її театру.

Що ж до сюжету, то його суть лаконічно втиснута в афішу вистави

«Король-олень» – це «метаморфози кохання». Казкова розповідь з магічними перетвореннями про кохання, вірність, та зло …, яке зрештою буде переможене добром та Любов’ю.

За доброю традицією 17 травня Рівненський обласний академічний музично-драматичний театр у відповідь привіз у Житомир прем’єру цього сезону – перлину української класичної драматургії, музичну комедію “Сватання на Гончарівці”. Це одна з найкасовіших вистав, що за півтора місяці життя на сцені Рівненського театру пройшла понад два десятки разів з повними аншлагами.

За матеріалами: dramteatr.com.ua