Новий формат бізнес-партнерства у Житомирі

Так вже склалось, що серед людей існує неписана традиція вимірювати здобутки або невдачі певними проміжками часу.

І це цілком закономірно, адже те, що залишилось в минулому, краще розпізнається тоді, коли на нього можна подивитися відстороненим поглядом та спокійно, без емоцій зважити кожен пройдений крок.

Якраз у червні минає рік з того моменту, як Клуб відмінних рекомендацій Master Club відновив свою перервану діяльність. Не стану вдаватися до глибокого аналізу попередніх причин, через які почали виникати непорозуміння між Клубом та його учасниками. Швидше за все проблеми з’явилися із-за відсутності чіткої та зрозумілої для всіх концепції діяльності клубного об`єднання. Все зводилось до формули: Клуб є бізнес структурою, яка повинна заробляти гроші за рахунок учасників без альтернативних варіантів. Такий підхід в результаті не міг не призвести до прихованого і неприхованого незадоволення колишніх його учасників.

Проблема полягала ще й у тому, що керівники більшості компаній сприймали Клуб в основному, як додатковий рекламний майданчик, який повинен забезпечити левову долю продаж, не розуміючи його справжньої глибинної суті. Тож бо з попередніх 14-ти учасників залишились лише троє: «Візаж», «Омах Центр» і «Стоп-Транзит».

Безперечно, Master Club усіма засобами в рамках своїх фінансових та інших можливостей сприяє популяризації компаній, членів Клубу та їхньої продукції серед широкого загалу покупців, але це не означає, що він зобов’язаний приводити за руку кожного покупця в торгові точки членів об’єднання. Як відомо, на конкурентоздатність тієї чи іншої продукції впливає багато факторів, серед яких слід виділити наступні: вартість, привабливі знижки та культура обслуговування. Зрозуміло, що ні на один з цих факторів Майстер Клуб не має прямого впливу. Він може лише організувати соціологічні опитування та навчальні семінари і тренінги для відповідної категорії працівників, на що керівництво компаній реагує, як правило, дуже і дуже прохолодно.

На сьогодні в нашому об’єднанні перебуває 10 потужних торгово-виробничих брендів, таких як компанія по виготовленню та встановленню метало пластикових виробів «Візаж», мережа магазинів будівельних інструментів «Омах Центр», національна мережа опалювальної техніки «Домотроніка», «Центр фільтрації води», туристична компанія «Датур», меблевий салон «Модерн», електротехнічна компанія «Вольт», перше професійне таксі «Пілот», мережа магазинів автозапчастин «Стоп-Транзит» та рекламна агенція «Пропозиція», доходи яких становлять сотні тисяч, а то й мільйони гривень на рік. В основному це різнопрофільні фірми, які обслуговують будівельну галузь.

Звичайно, керівництво Клубу розуміє необхідність розширення сфери послуг для власників універсальних дисконтних карток Master Club та докладає відповідні зусилля по залученню компаній не будівельної сфери. Адже Клуб припускає, що клубне об’єднання у майбутньому складатиметься з обмеженої кількості кращих компаній-однодумців (не більше двох десятків), кожна з яких у своєму сегменті надаватиме з хорошими знижками послуги, необхідні як для самих членів об’єднання, так і для власників клубних універсальних дисконтних карток.

Отже, в перспективі вимальовується така собі потужна і впливова корпорація, схильна своїми діями і заходами впливати на громадську думку

Зараз на стадії підписання знаходиться ще декілька договорів. Та, щоб не «зглазити», не буду наперед називати ці компанії. Обмежусь лише тим, коли скажу, що їхня продукція з традиційними клубними знижками зацікавить покупців і особливо тих, у кого вже є універсальні дисконтні картки Master Club.

Якщо говорити про досягнення попереднього року, хочеться в першу чергу відзначити позитивну динаміку у взаємостосунках між Клубом та його членами. І це, насамперед, проявляється у бажанні обох сторін розширити та урізноманітнити клубну співпрацю. Останнім часом започатковано два нових напрями: електронний бізнес-довідник «Що? Де? Коли? За скільки?», в якому всі члени Master Club мають можливість безкоштовно розміщувати прас-рядки з інформацією про власні товари та послуги, а також проведення клубних культурно-спортивних заходів, першим з яких став чемпіонат з міні-футболу «Весна 2012» (детальніше можна довідатись на сайті: www.master-club.com.ua). На черзі проведення клубного чемпіонату з пінболу.

Крім того, за минулий рік спільними зусиллями створено телефонну базу, яка на сьогодні складається майже з 3000 номерів мобільних телефонних найбільш активних покупців і постійно розширюється, а ще – електронну базу, яка налічує понад 800 електронних адрес приватних підприємців та юридичних осіб, які регулярно користуються клубними картками. Це той резерв, який у будь-який момент може використати кожна компанія, член «Майстер Клубу», для прямого стимулювання споживачів щодо здійснення покупок в їхніх торгово-сервісних точках.

Виходячи з обов’язків, які випливають з клубного договору, Клубом відмінних рекомендацій Master Club постійно розповсюджується різноманітна інформація про його членів на ТТБ (транспортне телебачення в маршрутках /іміджеві реклама/ – понад 32 монітори, в середньому 80 000 переглядів щомісяця мешканцями міста Житомира та області); на електронній карті GIS Україна – понад 100 відвідувань сайту в день; на інформаційному сайті «Репортер Житомира» – понад 1500-2000 відвідувань в день, а також через брендову атрибутику, яка постійно знаходиться в торгових точках, та через розповсюдження в цих точках клубних універсальних дисконтних карток тощо. Якщо порівняти попередні два роки роботи Клубу з останнім роком, то лише розповсюдження клубних карток збільшилось втричі (800 і 2200)!

Звичайно, як і в кожній організації, в Майстер Клубі існують свої проблеми. Та й чи може бути по-іншому? Адже в клубне об’єднання входить десяток абсолютно самостійних і незалежних одна від одної компаній. Через це нерідко виникає питання щодо злагодженої координації спільної діяльності між членами Клубу. Звідси – значно менша від запланованої кількість виданих покупцям клубних карток, небажання окремих продавців популяризувати серед покупців продукцію інших членів Клубу, інертність щодо прийняття активної участі в ініційованих клубних заходах тощо. Все це разом помітно стримує як розвиток самого Клубу, так і всього клубного об’єднання.

І все ж, якщо аналізувати клубну роботу в цілому, з урахуванням тих позитивних зрушень, які відбулися за відносно короткий час, не можна не помітити стабільну динаміку, яка характеризується прагненням до руху вперед та постійним удосконаленням.

Олег Куденко, Керівник Клубу відмінних рекомендацій Master Club