9:1 – співвідношення присутності в телевізійному медіапросторі влади і опозиції.
Такі спостереження навів під час засідання медіаклубу “Чесно” у Житомирі політтехнолог Андрій Лактіонов. Експерт побачив ознаки монополізації владою інформаційного простору, у тому числі й ринку зовнішньої реклами.
За інформацією Лактіонова три найбільші в країні компанії, які займаються розміщенням реклами на біг-бордах і володіють 70% вітчизняного ринку, контролюються владою. Опозиційним політсилам у співпраці відмовляють з аргументом “у нас усі рекламні площі заброньовані на півроку вперед”.
Як приклад Лактіонов навів ситуацію у Києві з розміщенням біг-бордів опозиції. Опозиціонери мали намір розмістити рекламу на 140 рекламних щитах. Дозволили лише на 12. З них вдалося поклеїти лише 6. І ті, наступного дня були заклеєні невідомими особами.
Опозиція, у свою чергу активно просуває свої ідеї через мережу інтернет. Особливо популярними в соцмережах стали шаржі і “фотожаби” на політиків вищого ешелону країни та соціальні процеси у державі. Інтернет-творчість перекинулася на вулиці. Розміщений на рекламному носієві у Дніпродзержинську шарж про те, що як бабуся дізнавшись, що внук проголосував за регіони, переписала хату на кота, став справжнім хітом інтернету і основою телевізійних сюжетів відтчизняних і зарубіжних телеканалів.
Влада відреагувала хворобливо, оголосивши автора сатиричного малюнку у розшук. З цього кумедного випадку зроблені серйозні висновки – опозиція може брати сміх на озброєння. За сюжетами далеко ходити не треба.