Кількість резонансних ДТП на Житомирщині стрімко зросла. В аварія гинуть і калічаться жителі області, мешканці інших областей, іноземці. Нещодавно загинула житомирська журналістка.
Інформаційні повідомлення прес-служби обласного ДАІ нагадують стрічку новин з бойових дій. Розтрощені машини, число загиблих і понівечених.
Аварії трапляються як на трасах, так і у містах. Водії нерозраховують своїх можливостей, ігнорують небезпеку, йдуть на ризик. А будь-який ризик – це ймовірність неблагополучної розв’язки ситуації. Найгірше те, що через один невиважений крок водія страждає багато невинних людей – пасажирів. Щоб не стати винуватцем аварії і не відправити на той світ себе і інших людей – треба всього-навсього бути розумним – не робити того, чого робити не треба – ризикувати і порушувати правила. А ось від іншого дурня на дорозі ніхто не застрахований. Можеш їхати спокійно, збоку бац… і все.
В державтоінспекції занепокоєні кількістю смертей на дорозі, яка постійно зростає. З початку року на 15% на Житомирщині збільшилась кількість ДТП. З початку цього місяця в області проходить місячник з безпеки дорожнього руху. Акція є загальнодержавною. Заходи спрямовані на зменшення кількості ДТП, інформуванні водіїв про нові зміни у правилах дорожнього руху, проведення з ними профілактичних бесід, щоб їздили безпечно.
Заступник начальника обласного УДАІ Іван Прохоренко переконаний, що зусилля марними не будуть – вдасться врятувати не одне життя. Так лише за перші десять днів проведення місячника задокументовано 2657 порушень правил дорожнього руху. Щонайжахливіше – 291 з них – вчинили водії автобусів.
Затримано 350 п’яних водій (2 з них – керували автобусами, перевозячи пасажирів), задокументовано 626 випадків перевищення швидкості (23 – водіями автобусів), 27 порушень правил обгону (2 – водіями автобусів), 17 випадків, коли водії своїми діями створювали аварійні ситуації (2 – водіями автобусів).
Як бачимо, увагу до діяльності перевізників треба приділяти особливу. Вони возять пасажирів, а отже відповідають за те, щоб не було горя у їх сім’ях. І хоча перевізники, як і всі інші підприємці скаржаться на безупинні перевірки різного роду контролюючих органів, яким треба “відстьогувати”, поблажливості у питаннях безпеки руху автобусів, які перевозять людей, бути не може.
Має бути нонсенсом, щоб водій автобуса порушив правила дорожнього руху, перевищив швидкість, кермував автобусом у стомленому, або ще якомусь стані. А у нас як буває? По-різному. Скільки доводилося чути розповідей від знайомих про те, як “їхав я з Києва у Житомир на маршрутці “Мерседес-Спрінтер” з таким придурошним водієм, який гнав під 170 і виходив на ризиковані обгони. Усі пасажири до Житомира з переляку стогнали, скрикували, тихенько молилися Богу, навіть і ті, хто у нього ніколи не вірив, а у найбільш ризикованих ситуаціях – подумки прощалися з рідними і близькими.” І ніхто не наважився зробити водієві зауваження, щоб їхав повільніше.
Іван Прохоренко каже, що профілактична робота на підприємствах пасажироперевізників проводиться постійно. Особлива увага акцентується на порушеннях, які спричиняють тяжкі наслідки – невикористання пасків безпеки, перевищення швидкості, ризикований виїзд на смугу зустрічного руху. Дуже важливо щоб водії підвищили рівень своєї свідомості і перестали робити дурниці.