Отримуючи транспортну субвенцію, приміські перевізники Житомира возять пенсіонерів за гроші

Тобто возять і, безкоштовно, для годиться, в середу. В усі інші дні – “ізвольтє платіть”.

Перевізники це заперечують. Ну а якже по іншому – це ж порушення, а порушень в нас ніхто не допускає.

Обласний «Фронт Змін» разом із журналістами провів власний рейд, аби перевірити, наскільки ефективно використовується державна субвенція й скільки користі вона приносить пенсіонерам.

“О 8 ранку з трьома пенсіонерками, які погодились взяти участь у рейді, зустрічаємося у центрі міста.

Це був четвер – день, коли, як розказують самі жінки, їх не хочуть возити безкоштовно у приміських маршрутках.

З однією жіночкою їдемо на Тетерівку, ще двоє відправляються на Довжик.

У Тетерівці довго чекати не довелося, ранкова маршрутка 126 ходить досить часто. Заходимо, жінка пред’являє посвідчення і каже, що у неї пенсійний.

«Ви день поплутали, напевно. Сьогодні четвер, сьогодні усі платять», – каже водій. Маршрутка переповнена, тому він вирішує довго не сперечатись і рушає. В дорозі таки дозволяє не платити, хоча каже, що так не можна – сьогодні четвер, а тому платити мають усі.

У Довжику нашим пенсіонеркам було важче. Там їм усе ж таки довелось платити за проїзд, тому що водій не хотів везти їх тільки за пенсійним посвідченням.

Коли жінки сказали, що вони пенсіонерки і мають право їздити безкоштовно щодня, у маршрутці піднявся гул – мовляв, усі знають, що їздити безкоштовно можна тільки в середу, а не щодня.

У приватній розмові водії зізнаються – вони самі переконані у тому, що возити пенсіонерів безкоштовно можна тільки в середу. Про те, що на компенсацію пільгового проїзду обласна влада більше 40 мільйонів гривень на рік виділяє, чують вперше”.

___________________________________________________________________________

Перерозподілити транспортну субвенцію на компенсацію пільгового проїзду пенсіонерів вимагають депутат «Фронту Змін». На думку народного депутата Геннадія Зубка, якщо 50% державних грошей піде на Житомирське ТТУ, то працівники цього управління зможуть вчасно отримувати зарплату, а не чекати її кілька місяців. Це буде першим кроком до виведення підприємства із кризи.

Геннадій Зубко переконує, що проведення такого рейду представниками «Фронту Змін» та журналістами – це своєрідний екзамен для посадовців, які звикли писати відписки.

«Про те, що у нас пенсіонерів безкоштовно возять щодня і без обмежень мене запевняли чиновники усіх рівнів. Так вони пояснювали виділення коштів на приміські маршрутки – мовляв, не тільки ТТУ возить пенсіонерів і не тільки ТТУ має отримувати державні кошти.

Я маю листа від начальника управління укртрансінспекції у Житомирській області, який запевнив, що його структура провела перевірку і не знайшла порушень, пенсіонерів возять без обмежень.

Голова Житомирської райдержадміністрації Андрій Кулик також запевняв, що обмежень по кількості місць чи кількості днів у транспортних засобах району немає. А що ми бачимо на практиці? Пенсіонери навіть не знають, що можуть їздити щодня безкоштовно.

Чиновники приховують правду, і державна субвенція, яка виділяється в чималому розмірі, йде незрозуміло куди. То чи не було би ефективніше віддати 50% субвенції на ТТУ, як цього вимагає фракції «Фронту Змін» в обласній раді», – коментує народний депутат Геннадій Зубко.

«Фронт Змін» на чергову сесію підготував проект рішення, у якому пропонує перерозподілити субвенцію на компенсацію пільгового проїзду таким чином, щоб 50% грошей ішло на Житомирське ТТУ, яке ледве зводить кінці із кінцями.

За результатами рейду в прокуратуру направлено лист. Діям перевізників мають дати правову оцінку.

___________________________________________________________________________

Нагадаємо, міська влада Житомира 2 останні роки рятувала ЖТТУ від можливого банкрутства. Разом з тим, незважаючи на погашення усіх боргів ТТУ перед банкам, які на підприємство начіпляла минула влада, збереження рухомого складу та випуск на лінію додаткових одиниць тролейбусів й трамваїв, електротранспортний перевізник Житомира перебуває в скрутному становищі.

Неодноразові звернення міського голови Житомира Володимира Дебоя до керівництва держави в повному обсязі й вчасно відшкодовувати збитки ЖТТУ через безкоштовне перевезення пільговиків, результатів не дали.

Якщо в інших областях міський електротранспорт отримує в середньому половину коштів цієї державної субвенції, то на Житомирщині минулого року – всього 36% (52,4 мільйони в 2012-му році виділено на область. З них – 19,4 мільйони спрямовано на ЖТТУ).

І тут випливає показова цифра.

21,5 мільйони гривень ЖТТУ сплатило у 2012-му році податків до бюджету та платежів та фондів. Це означає, що того, що виділила держава навіть не вистачило, щоб перекрити податки. Про яку прибутковість підприємства за таких умов можна говорити???

У той же час обласні чиновники не поспішають в транспортній субвенції, яка приходить на Житомирщину, збільшувати частку ЖТТУ. І це при тому, що як ми бачимо, за результатами рейду «Фронту Змін» районні перевізники, будучи приватниками й сплачуючи мізер податків, возять пенсіонерів безкоштовно не щодня, отримуючи при цьому компенсацію від держави (якщо, звісно, вони її отримують, хоча б частково). А це вже порушення.

З огляду на вищевикладене, дозволимо собі маленьке узагальнення: схема дотації приватних районних перевізників менш прозора, ніж спрямування коштів на ЖТТУ.

Міський голова Житомира Володимир Дебой наполягає на збільшенні субвенції за пільгове перевезення громадян до рівня 100-відсоткового відшкодування таких перевезень у 2013 році.

Для повного вирішення ситуації керівник Житомира пропонує ще один вихід – монетизацію пільг.

Громадяни пільгових категорій повинні отримувати фінансову допомогу від держави, у тому числі на проїзд в електротранспорті. Таким чином кожен зможе особисто вирішувати, куди спрямувати кошти: чи на проїзд, чи на інші власні потреби.

Це буде чесно і відносно ТТУ, і відносно людини, яка має пільги.