Проблем з реєстрацією землі на Житомирщині буде менше

Вперше в історії України усі земельні ділянки зібрані воєдино в електронному вигляді на публічній кадастровій карті у вільному доступі в он-лайн режимі.

Україна отримала найбільшу у Європі кадастрову карту.

Про це інформує прес-служба головного управління Держземагентства у Житомирській області.

Завдяки автоматизованій Національній кадастровій системі державна реєстрація земельних ділянок відбувається в кілька разів швидше, що практично зводить нанівець черги в органах земельних ресурсів, затягування з розглядом документів та інші незручності, з якими раніше зіштовхувалися громадяни при реєстрації землі.

У порівняні з минулими роками землевпорядникам Житомирщини вдалося вдвічі пришвидшити роботу по видачі правовстановлюючих документів на землю.

Для прикладу, минулого року фахівці органів земельних ресурсів підготували та видали понад 121 тисячу документів на право власності та постійного користування землею, тоді як у 2011 році було опрацьовано 74 тисячі комплектів документацій.

Цьогоріч державні реєстратори Житомирщини з початку роботи Національної кадастрової системи зареєстрували близько 7820 земельних ділянок та видали 3557 витягів з земельного кадастру.

На сьогодні спеціалістами опрацьовано 12366 заяв.

Запровадження сучасної системи суттєво зменшить зловживання у земельній сфері, зведе до мінімуму прояви корупції та земельних махінацій.

Система повністю автоматизована, кожна дія реєструється і відстежується.

Начальник Управління державного земельного кадастру Головного управління Микола Ковтуненко говорить, що в такий спосіб можна уникнути накладок – відразу при реєстрації система перевіряє, чи правильно лягає ділянка на карту.

Органи земельних ресурсів реєструють земельні ділянки у кадастрі, тобто привласнюють унікальний кадастровий номер і відкривають поземельну книгу, а також надають витяги з земельного кадастру.

А Укрдержреєстр реєструє права власності на землю, у тому числі договори оренди, купівлі-продажу, міни, успадкування тощо. Замість державних актів Укрдержреєстр видає Свідоцтва на право власності нерухомим майном.

«Раніше громадянину доводилося тричі звертатися у територіальний орган, щоб отримати певний документ для реєстрації земельної ділянки, – заступниця, начальник відділу державної реєстрації земель Людмила Чавалюк.

Нині органи Держземагентства реєструють земельну ділянку, надаючи витяг із державного земельного кадастру після затвердження технічної документації.

З цим громадян звертається у реєстраційну службу, де отримує свідоцтво на право власності.

Також громадяни платитимуть менше: адмінпослуги подешевшали майже на третину. Вартість послуг на реєстрацію земельної ділянки сягала 255 гривень, на сьогоднішній день – 65 гривень.

Державні акти на право власності на землю видаватися не будуть. «Натомість громадяни отримають свідоцтво на право власності у реєстраційній службі Головного управління юстиції», – зазначила Людмила Чавалюк.

Тепер достатньо буде витягу з кадастру

Усі державні акти, видані до 2013 року – дійсні.
Навмисне міняти їх не потрібно – документ буде замінено лише при транзакціях з ділянкою – продажі, даруванні, оформленні спадку тощо. Якщо людина таких операцій не проводитиме, державний акт може залишатися в неї на руках як чинний документ необмежений час.