В рамках Всеукраїнського Велодня в Житомирі колона з більш ніж 500 велосипедистів проїхала центром міста в супроводі ДАІ.
Велосипед – це, передусім, здоровий спосіб життя та екологічного чистий природооберігаючий засіб й спосіб пересування.
Колону велосипедистів очолив Володимир Дебой – міський голова Житомира. Мер міста відомий тим, що разом з житомирянами стає учасником більшості загальноміських масових акцій, спрямованих на утвердження соціально-відповідального, здорового способу життя (суботники, спортивні заходи).
Чи пересядуть житомиряни з машин на велосипеди залежить не лише від динаміки здорожчання цін на пальне, а й від того, наскільки зручно й безпечно буде пересуватися Житомиром на велосипеді.
Йдеться про створення велосипедної інфрастуктури. Це має бути масштабний інвестиційний проект, який включатиме розробку мережі велосипедних доріжок, яка покриватиме все місто й дозволить швидко й без перешкод дістатися в будь-яку його точку, забезпечення прокату велосипедів, місць “паркування”.
Досвід Європи!
Австрія
Сім років тому ситуація з автомобільними пробками у Відні, столиці Австрії, досягла критичного рівня й мерія міста взялася за створення розгалуженої мережі велосипедних доріжок.
За короткий період часу вдалося збільшити загальну протяжність велодоріжок у місті з 200 до 1000 кілометрів. Одночасно створили муніципальну мережу прокату велосипедів, де за невелику плату всі бажаючі могли взяти велосипед на прокат і після використання залишити його на будь-якій станції прокату.
Стрімкий розвиток велотранспорту у Відні був обумовлений значним обсягом інвестицій у нього. У період з 2003 по 2008 рік на розвиток велосипедної інфраструктури міська влада витратила близько 30 млн. євро.
Фінляндія
Незважаючи на те, що Фінляндія є дуже холодною країною, в Гельсінкі велосипеди мають більшу популярність, ніж автомобілі. Про це красномовно говорить статистика: на 600 тисяч жителів столиці припадає 200 тисяч автомобілів і більш ніж 400 тисяч велосипедів.
Для зручності велосипедистів по місту прокладено більше ніж 1500 кілометрів велосипедних доріжок, а в мерії створено відділ, який займається виключно проблемами велотранспорту.
Фінляндія унікальна також тим, що багато членів уряду там їздять на роботу на велосипедах.
Голландія
Столиця Голландії – Амстердам, в усьому світі вважається одним з центрів велосипедного руху. І це не дивно, адже в місті майже половина населення (близько 45%) пересувається на велосипедах. Зрозуміло, для цього створена відповідна велосипедна інфраструктура.
Мережа велосипедних доріг покриває все місто і дозволяє швидко і без перешкод дістатися в будь-яку його точку. Більше того, для людей, які вирушають у подорожі по країні, неподалік від головного залізничного вокзалу Амстердама споруджений велосипедний гараж, місткістю на 10 тисяч велосипедів, в якому можна залишити свого сталевого коня.
Німеччина
Хоча Берлін і не може похвалитися протяжністю велодоріжок і кількістю велосипедистів, проте роботи з популяризації велотранспорту ведуться безперервно. На сьогоднішній день систематично користуються велосипедом до 15% берлінців, це близько 50 тисяч велосипедистів. Ведуться активні роботи з розширення мережі велодоріг.
Іспанія
У Барселоні до організації руху велотранспорту та популяризації велосипеда підійшли творчо. Кілька років тому міська влада створила службу прокату велосипедів, що охоплює все місто.
Будь-який турист, який купив спеціальну карту Барселони, може безкоштовно взяти велосипед напрокат і користуватися стільки, скільки йому потрібно. На даний момент всю столицю оточує велосипедний маршрут, замкнутий в кільце і в кожному районі міста передбачені велопарковки і кілька підземних стоянок.
Систематично проводиться так званий «Тиждень велосипеда» на святкування якого з’їжджаються велосипедисти з усієї країни.
Білорусь
З усіх країн СНД саме в Мінську, столиці Білорусі, створенню велодоріжок чиновники приділили хоч якусь увагу. Починаючи з середини 2007 року, в місті ведуться роботи з установки відповідних дорожніх знаків і розмітки велодоріжок.
Однак, через відсутність єдиного проекту створення велосипедної інфраструктури, на сьогоднішній день немає жодного маршруту, який би замикався в кільце. У багатьох місцях, не облаштовані з’їзди з бровок і, найчастіше, велодоріжки прокладаються по тротуарах, навіть незважаючи на наявність поруч окремої вільної смуги на автомобільних дорогах.
ФОТО Репортер Житомира: