В Житомирі відновлюють водопостачання квартир, підкачку води до яких здійснює насосна станція третого підійому.
Нагадаємо, ПАТ “Житомиробленерго” знову знеструмило цю ділянку через борги за використаний енергоносій. Сталося це 28-го травня 2013-го року.
Заборгованість складає більше 18 мільйонів гривень.
Без води 40 тисяч житомирян в черговий раз залишились за декілька днів перед сесією міської ради.
Майже тиждень посидівши без води, при цьому сплачуючи 100 відсотків її тарифної вартості, в житомирян почали здавати нерви. Сьогодні о третій годині дня городяни мали перекривати перехрестя вулиць Ватутіна-Щорса з вимогою вирішити питання з відновленням водопостачання.
Обленерго аргументує свої дії відсутністю бажання міської влади розробити й надати конкретний алгоритм погашення заборгованості, фактично, бездіяльністю, спрямованою на безініціативне немічне очікування державних субвенцій.
Разом з тим, є чіткий механізм відшкодування різниці в тарифах водоканалів, які не досягають рівня собівартості. Держава компенсовує цю різницю по першій групі споживачів (населення). В Житомирі цей тариф на рівні 60% від собівартості.
Такий вердикт прокуратури Житомира, яка 30-го травня внесла подання голові правління ПАТ «ЕК «Житомиробленерго» з вимогою усунути порушення законодавства, що призвели до обмеження прав 46 тис громадян.
Перевіркою, проведеною прокуратурою м. Житомира щодо додержання законів ПАТ «ЕК «Житомиробленерго», виявлено грубі порушення вимог ст. 16 Закону України “Про електроенергетику”, ст. 6 Закону України “Про питну воду та питне постачання” та ст. 4 Закону України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”.
Наступного ж дня після знеструмлення третього підйому водоканалу міська комісія з питань ТЕБ та НС ухвалила вимогу до ПАТ «ЕК «Житомиробленерго» відновити електропостачання станцій 3-го підйому для відновлення водопостачання міста.
Лише після особистого звернення до Кабінету Міністрів України міського голови Володимира Дебоя та губернатора області Сергія Рижука обленерго погодилось відновити електропостачання станції ІІІ підйому КП «Житомирводоканал».
Бригади водоканалу розпочали роботи з підключення мереж.
Вже через декілька годин усі житомиряни будуть забезпечені належним водопостачанням.
Але проблема не вирішена й її повторення через декілька місяців таке ж реальне, як і страйки працівників ЖТТУ з вимогою виплатити їм зарплату через невчасне і не в повному обсязі виконання державою зобов’язань щодо компенсації безкоштовного перевезення пенсіонерів та інших пільговиків.
Механізм відшкодування різниці в тарифах водоканалів, які не досягають рівня собівартості, встановлений і регульований з 2010-го року на рівні нацкомісії. Місцева влада не має права корегувати тарифи на воду, навіть якщо це загрожує крахом муніципального водоканалу.
Держава взяла на себе зобов’язання компенсовувати цю різницю по першій групі споживачів (населення). В Житомирі цей тариф на рівні 60% від собівартості. Компенсація надходить невчасно. Тариф по другій групі споживачів (підприємства, установи) в Житомирі на рівні 68%. Це прямі збитки водоканаду, адже ці видатки держава не компенсовує.
Виходить, що водоканал дотує місцевий бізнес, невчасно отримує кошти на погашення різниці в тарифах по першій групі, сам має закупати реагенти, обладнання, ПММ, платити 100% податкових відрахувань, виконувати соціальні зобов’язання перед працівниками (зарплати, відрахування в фонди).
Відповідно, коштів на оплату рахунків по електроенергії не вистачає навіть, що покрити 50% собівартості свого ж тарифу на воду, як вимагає обленерго. Фактична сплата на сьогодні – 35% – найнижчий показник по Україні.
В Житомирі один з найнижчих тарифів, встановлених на послуги водопостачання й водовідведення в Україні. За таких економічних умов житомирський водоканал приречений на фінансові негаразди, а житомиряни – на роль крайніх в періодичних “розбірках” двох господарюючих суб’єктів.