“Ініціативним чиновникам” закон не писаний

Скандали — одне з найпоширеніших явищ, які супроводжують ринок перевізників.

Основні причини цих скандалів, як правило, – ціна на проїзд та умови обслуговування пасажирів. Обидві ці причини можна врегулювати за належного контролю органів місцевої влади. Усі підприємці залежні від управління транспорту міської ради, а тому ніхто не шкодитиме громадянам, якщо влада відстоює інтереси своїх мешканців.

Зовсім іншою ж буде ситуація, коли влада грає в свою гру всупереч інтересів громади, всупереч інтересам підприємців, всупереч закону.

Яскравим прикладом дій саме такої влади може слугувати управління транспорту та зв’язку Житомирської міської ради.

Останній скандал, пов’язаний з цим «ініціативним» управлінням, демонструє, що чиновники вже знахабніли до межі.

Третього липня на офіційному сайті Житомирської міськради було розміщено оголошення, згідно з яким усіх охочих перевізників було запрошено “подати заявки на укладання тимчасового договору для обслуговування міського автобусного маршруту”.

Все б нічого, начебто публічне оголошення: запрошують всіх, оберуть кращого, задовольнять потреби громадян. Та стає зрозуміло, що ні про яку публічність, конкуренцію та інтереси громадян не йдеться, коли з’ясовується, що термін дії оголошення співпадає з датою його публікації.

Кінцевий термін подання документів в офіційному оголошенні для маршруту №3 до 17:00 4 липня, а для маршруту №19 до 17:00 того ж дня — 3 липня. Таким чином, влада Житомира оголосила про ініціативу з терміном подачі заявок в один робочий день.

Очевидно, що за такий короткий час потенційні перевізники не встигнуть зібрати та представити весь пакет документів. За таких умов, взяти участь могли лише перевізники, які заздалегідь знали про «ініціативу управління».

Вже наступного дня начальник управління транспорту та зв’язку Житомирської міської ради Костянтин Підпокровний спробував виправдатись у коментарях для ЗМІ: «Про те, що незабаром звільниться той чи інший маршрут ми інформуємо перевізників у робочому режимі: особисто і на нарадах. Також оголошення про проведення конкурсу опубліковується в газеті «Місто». Таке оголошення у виданні розміщуємо за один місяць до закінчення терміну прийому заяв».

Хм, цікаво, що ж цього разу не дало можливості провести все згідно з зазначеною процедурою?

Начальник управління в своєму коментарі пояснив і це питання: «На сайті міської ради ми опубліковуємо оголошення про те, що запрошуємо охочих перевізників надати заявки на укладання тимчасового договору. Це не конкурс, а тимчасове призначення.»

Можливо, такий аргумент можна було б і прийняти, якби не одне але: законом України «Про автомобільний транспорт» не передбачено, право організатора (управління транспорту) укладати тимчасові договори на здійснення перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Іншими словами, “тимчасові договори” з перевізниками укладають всупереч чинному законодавству.

Та в передбачливого чиновника навіть на цей факт є своє пояснення: «Опубліковуємо такі оголошення за 2 дні до закінчення терміну прийому заяв і робимо це з власної ініціативи, а не відповідно до якихось нормативних вимог», — пояснив Підпокровний.

Авжеж, це якщо по закону робити, то все так складно і довго виходить. Але ж можна «з власної ініціативи», до біса той закон. Оголосили про ініціативу, до вечора почекали і визначили «кращого з кращих», дарма що єдиного претендента, головне — питання закрити. Створення конкурентних умов, краща пропозиція, прозорість процедури, – то для бюрократів. Прогресивні чиновники вміють «рєшать» все набагато швидше та простіше.