Ситуація з казначейством в Житомирі

Враховуючи затримки з проходженням через казначейство рахунків розпорядників коштів Житомирської міської ради, члени міськвиконкому сьогодні відмовились затвердити план роботи казначейської служби в Житомирі.

Одностайними в стурбованості діями держказначейства були представники як влади, так і опозиції.

Станом на 1.07.2013 казначейство в Житомирі не оплатило платежів на 18 мільйонів гривень. Щоправда, другого липня проплачено 4 мільйони 800 тисяч гривень.

Однак, це аж ніяк не вирішує проблем, які утворились в місті внаслідок без перебільшення деструктивної діяльності державного банку.

Через затримки з казначейством, вулиця Велика Бердичівська стоїть зі зрізаним асфальтом – підприємство, яке ремонтує дороги не має можливості проводити роботи.

Фактично через перебої з фінансуванням половина літа для ремонту доріг вже втрачена. При цьому зацікавлені роблять винуватцем звісно ж міського голову.

Представники місцевої опозиції сьогодні під час засідання міськвиконкому наголосили на відсутності важелів впливу місцевого самоврядування на казначейство.

Від членів виконкому навіть пролунали заклики подати на казначейство до суду, оскільки позиція “не варто псувати стосунки” може підвести міську раду під “монастир”.

– Це гроші міста, гроші наших платників податків. Чому ми повинні їх випрошувати?, – сказав член виконкому Сергій Сухомлин.

Керуючий справами виконкому Петро Кудряшов всерйоз і жартома говорив про ситуацію, коли в міській раді через затримки з казначейством працівникам виконкому доводиться за власні кошти купувати конверти щоб відповідати на запити громадян.

В свою чергу директор департаменту бюджету та фінансів міської ради Сергій Гаращук сумнівається в перспективах виграшу такого суду. Каже, бюджетне законодавство виписане таким чином, що реалізувати в судовому порядку цей намір неможливо. Це підтверджує досвід Черкас, де місцевій владі вже увірвався терпець й була спроба подати на казначейство до суду.

Технологія оплати рахунків не передбачає зобов’язань казначейства в зворотьому напрямку.

Тобто розпорядник коштів фактично виявляється безправним заручником волі держбанку.

“З якою претензією може звернутись розпорядник? Які дії казначейства можуть бути визнані неправомірними? Яка ціль? Зобов’язати казначейство провести перерахунки? Так це й так ясно.

Кого конкретно звинувачувати? Не від суб’єктивної позиції працівника казначейства залежить ситуація з затягуванням перерахунків. Усі кошти перебувають на єдиному казначейському рахунку держави, – пояснює Гаращук.

Член виконкому Віталій Француз каже, що якщо минулі роки казначейство починало затримувати оплату платежів у кінці календарного року, то нині перестали вчасно перераховувати гроші й весною, й літом.

При цьому, зі слів Француза керівництво Держказначейської служби з екранів центральних каналів в очі громадянам заявляє, що проблеми немає, і те, що говорять міські ради – неправда.

Ситуація з казначейством штовхає міську раду Житомира на залучення оперативних кредитів, щоб хоча б завершити сезонні роботи.

– УАШ залучить кредит, виконає ремонтні роботи, закриє актами. Буде кредиторська заборгованість, зафіксована в казначействі. Таким чином здорожчання робіт буде 2-6 %, – сказав Гаращук.

Сергій Сухомлин на це зауважив, що в масштабах 16-20 мільйонів гривень ці 2-6% є серйозною сумою, яку через казначейство вимушено втратить бюджет міста.

А в додачу ще й

гроші замінять на векселі