На ТТУ спрямовують 9,4 мільйони. Думка Дебоя, Рижука, Мазура, Зубка, Гаращука, Сухомлина, Мойсеєва

Депутати обласної ради підтримали розпорядження голови облдержадміністрації Сергія Рижука щодо перерозподілу державної субвенції та спрямування 9,437 мільйона гривень на житомирське ТТУ.

Таким чином вперше субвенція на ЖТТУ наблизилась до середньодержавного показника відшкодування пільгових перевезень – 48%. Досі трамвайно-тролейбусне управління мало лише 30% відшкодування від потреби.

Мер Житомира Володимир Дебой каже, що якщо у подальшому на стадії формування обласного бюджету буде закладатися субвенція на такому ж рівні, питання заборгованості для ТТУ не виникатиме.

Міський голова сказав депутатам, що потрібно зменшувати кількість приміських маршрутів, які на 80% дублюють міські та виступив із пропозицією не проводити конкурс ще на 10 приміських маршрутів.

«За нашу каденцію ми не збільшили кількість автобусних маршрутів по місту. Натомість ми зняли 7 маршрутів та 58 автобусів», – сказав Дебой.

Голова облдержадміністрації Сергій Рижук звернувся до перевізників, які тримають приміські маршрутки дослухатися до міського голови і без участі міста не проводити жодного конкурсу перевізників.

Водночас, під час сесії мер Бердичева Василь Мазур, виступаючи сказав, що житомирська влада тим, що не може вивести ТТУ з кризи, ставить в незручне становище всю область. Міський голова Бердичева каже, що це в останнє депутати входять в становище Житомира. Далі, мовляв, думайте.

Депутат від опозиції Сергій Сухомлин зазначив, що міська влада Житомира отримала жовту картку.

Народний депутат Геннадій Зубко сказав, що міська влада з 2010-го року не зробила нічого для впорядкування маршрутної мережі.

Начальник департаменту бюджету і фінансів Житомирської міськради Сергій Гаращук ставить акценти так: якщо для перевізників збільшення частки субвенції на ТТУ до середнього по державі рівня – питання недоотримання прибутків, то для ТТУ – виживання.

Водночас, всі розуміють, що порятунок ТТУ можливий лише за умови закладення суми на щорічну купівлю не одного-двох тролейбусів, а 10-15-ти й поступового скорочення маршруток на центральних вулицях міста.

Заступник міського голови Юрій Мойсеєв каже, що є пропозиції закласти в бюджети міста й області на 2014-й рік суму на закупівлю 10-15-ти одиниць техніки, а вже потім знімати маршрутки.

В контексті досвіду Вінниці заступник міського голови нагадав, що комплексна реорганізація транспортної мережі в сфері пасажироперевезень там була здійснена в тому числі й завдяки політичній волі осіб рівня області й держави – самотужки мер Вінниці з цим питанням не впорався б.

Сьогодні КП «ЖТТУ» є найбільшим в області соціальним перевізником, який забезпечує 80% обласних перевезень пільгових категорій громадян.

Починаючи з 2004 року ТТУ сплатило понад 110 млн.грн. податків, а з державного бюджету отримало 90 мільйонів гривень субвенції.

Одне ТТУ сплачує податків більше, ніж усі перевізники області разом взяті.