Результати конкурсу на визначення організацій, які утримуватимуть житловий фонд в Житомирі, прояснили мету його проведення.
Формально, конкурс провели на виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 631 “Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання житлово-комунальних послуг” та рішення адмінколегії Антимонопольного комітету.
Однак, як стало зрозуміло з результатів конкурсу, які оголосила сьогодні начальник житлового управління міської ради Світлана Півоварова, фактичним результатом його проведення стало не введення на ринок обслуговування житлового фонду приватних фірм, а якраз навпаки – усунення таких з ринку й встановлення тотального контролю управління житлового господарства над всіма ЖЕКами міста.
Нагадаємо, в Житомирі до останнього часу діють 2 приватні обслуговуючі організації – ПП “КВЖРЕП №4 та ТОВ КК “Коменерго-Житомир”, які обслуговували житловий фонд КВЖРЕПів №4 (район Крошня) та №13, 16 (район Польова) відповідно.
Ініціативи та напрацювання начальника ПП “КВЖРЕП №4” Володимира Тичини щодо роздільного збору сміття, отримали схвалення в місті. Так само як і техніка КК “Коменерго-Житомир” не раз виручала місто в період снігопадів.
За логікою приватні компанії мали б вигравати цей конкурс, оскільки мали досвід роботи та напрацювання, тим більше, що договір з ПП “КВЖРЕП №4” дійсний до жовтня 2014-го року.
Однак, приватні компанії програли конкурс з надання житлово-комунальних послуг в Житомирі. Якими були переваги КВЖРЕПів, Світлана Півоварова не уточнила.
Частину пропозицій 5-ти приватних компаній, які взяли участі в конкурсі, комісія відхилила, а ті, які розглядались в закритому режимі, не набрали для виграшу достатньої кількості балів.
Коментуючи результати конкурсу Півоварова сказала, що перемога комунальних ЖЕКів там, де раніше були приватні, не означає, що приватні підприємства усувають з ринку.
“Є окремий позитивний досвід по окремим послугам у КК “Коменерго-Житомир” та ПП “КВЖРЕП №4″. Чому ви вважаєте, що приватні ЖЕКи програли? Приватні підприємства не програли. Змінилися відносини і все. Вони як працювали, так і будуть працювати – з ними заключиться угода, – але привели у відповідність…”.
А невиграли приватні компанії, за словами начальника житлового управління міської ради, у тому числі й тому, що техніка, яку вони заявляли як свою, насправді, була взята ними в оренду в комунальних підприємств, при цьому по документам вони передавали цю техніку в оренду іншим структурам. “Було таке, що одну й ту ж комунальну техніку 3-4 компанії кожна від себе подавала в конкурсних пропозиціях, як власну. Це було вивчено, з цього зроблено висновки”.
На запитання Репортер Житомира, як так вийшло, що комунальний КВЖРЕП №4, в якому працює декілька людей виграє конкурс в ПП “КВЖРЕП №4”, де є напрацювання й позитивний досвід, Світлана Півоварова відповідає, що КП “КВЖРЕП №4” надає в оренду приватному підприємству всі орендовані приміщення, адмінприміщення, бази хозблоків, майже всю техніку.
“То хто кому здає в оренду? Хто власник цих приміщень, техніки – комунальне підприємство, чи приватне?” – запитує начальник житлового управління.
“Тобто, ми маємо вплив. На жаль, приватне підприємство ми не можемо примусити якісно прибрати до дня міста необхідні території, направити туди людей”, – пояснює необхідність безпосереднього підпорядкування начальників ЖЕКів управлінню житлового господарства Світлана Півоварова.
Начальник УЖГ запевняє: “Послуги надаватимуться якісніше і в повному обсязі”.
Разом з тим, нинішній етап реформування ЖКГ України передбачає реалізацію таких процесів:
1. Інституційних, пов’язаних з демонополізацією управління житлом та комунальною інфраструктурою, зміною організаційно-правових форм організації ЖКГ, перерозподілом ринків послуг;
2. Організаційних, які пов’язані з перерозподілом повноважень щодо ЖКГ між рівнями влади, відходом органів місцевого самоврядування від керівництва господарською діяльністю підприємств, переходом на нові форми договірних відносин (оренда, концесії).
В Законі України “Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки” йдеться про стимулювання приватної підприємницької ініціативи у виконанні завдань розвитку житлового фонду та комунальної інфраструктури.
Також в цьому ж законі йдеться про необхідність розвитку ринкових відносин та відповідної інституційної інфраструктури, поетапного дерегулювання і лібералізації потенційно конкурентного ринку за умови розвитку системи державного регулювання природних монополій.
Чи йдуть результати конкурсу на утримання житлового фонду в Житомирі врозріз положень Програми реформування ЖКГ України – це вже питання до експертів галузі.
Цікаво також, чи не зростуть тарифи для жителів Польової і Крошні через переведення обслуговуючих організацій зі спрощеної на загальну систему оподаткування.
Начальник ПП “КВЖРЕП №4” Володимир Тичина та юрист КК “Коменерго-Житомир”, покидаючи сесійний зал після оголошення результатів конкурсу сказали, що будуть подавати до суду.