ТТУ Житомира презентував перший в цьому році відремонтований тролейбус

Ще один тролейбус вийде на лінію в Житомирі.

Це перший відремонтований й презентований громаді цьогоріч силами працівників ТТУ тролейбус.

Сучасний ЛАЗ декілька років стояв на ремонті, оскільки в ТТУ не було грошей, щоб замінити обладнання, яке вийшло з ладу.

– Кошти на ремонт цього тролейбусу ніби й невеликі, проте в ситуації, коли попередні господарі міста обтяжили підприємство непосильним кредитом, ТТУ не могло віднайти навіть цю незначну суму, щоб відремонтувати тролейбус. Спочатку ми розрахувалися з кредитами, потім минулоріч виділили ТТУ кошти з міського бюджету на ремонт рухомого складу, а обласний бюджет спрямував додаткові кошти на покритття заборгованості по зарплаті. В результаті за минулий рік ми силами ремонтного цеху ТТУ поставили на колеса 7 тролейбусів. Цього року це перший відремонтований тролейбус, який ми випускаємо на лінію, – сказав мер Житомира Володимир Дебой.

Він налаштований підтримувати єдине в області підприємство комунального електротранспорту й звертається до депутатів обласної ради посприяти тому, щоб на стадії формування обласного бюджету були закладені 50% від загальної суми держсубвенції, як це відбувається в інших регіонах України.

Репортер поспілкувався з працівниками ТТУ. Вони розповіли, що за грудень їм видали аванс. А далі треба чекати на залишок держсубвенції, яка виділена областю у вересні 2013-го року.

Щодо зарплати за січень, то фінансування її виплати поки не буде прийнято новий бюджет й не доведено цифри субвенції на 2014-й рік здійснюватиметься на основі минулорічних планових показників.

З приводу власних прибутків підприємства, то вони поки мізерні. В новорічні свята ТТУ зібрало мало грошей – 1-го січня, наприклад, всього-навсього 12 тисяч гривень.

Нині діти виходять з зимніх канікул, студенти повертаються до активного навчання, пожвавлюється економічна активність. На це сподівання в ТТУ.

Нагадаємо, 4 грудня 2013-го року в Житомирі пройшов обласний конкурс серед маршрутних перевізників.

На ньому всупереч зверненню міської ради приміським перевізникам дозволено наступні 5 років підбирати пасажирів на центральних вулицях міста.

Реально підняти ТТУ з такою кількістю маршруток в центрі міста, фактично, нереально.

Ситуацію може покращити монетизація пільг, або зменшення кількості пільговиків, що приймається на рівні держави, а також різке збільшення кількості рухомого складу, щоб створити конкуренцію маршруткам й витіснити їх з центру міста.

З цією метою мерія Житомира готує пакет документів на участь в державній програмі з закупівлі нових тролейбусів за схемою фінансування 50-50.

Щодо конкурсу, проведеного областю, який дав зелене світло приміським маршруткам в центрі Житомира, міська рада вважає, що цим конкурсом порушені норми чинного законодавства – ЗУ «Про автомобільний транспорт» (приміські автобуси повинні відправлятися з автостанції. В Житомирі 2 автостанції – на Житньому й Автовокзал, з яких відправляються автобуси. Приміські маршрутки Житомира мають кінцеві зупинки в місті, а не на автостанціях) та ЗУ «Про органи місцевого самоврядування в Україні» (не погоджені паспорти маршрутів з міською радою).

В зв’язку з цим міська рада направила листи в контролюючі органи – Прокуратуру, СБУ щодо відповідного реагування на рішення конкурсного комітету.

Фото управління по зв’язках з громадськістю міської ради