Рішення обласної ради фінансувати ЖТТУ на рівні минулого року програмує страйки та соціальну напругу на підприємстві.
Так вважає заступник міського голови Житомира Юрій Мойсеєв, який домовлявся про те, щоб ТТУ отримало 39,1 мільйони гривень – суму реальної потреби ТТУ в субвенції на пільгове перевезення громадян. Натомість підприємство від області отримає всього-навсього 16 мільйонів гривень.
Коментуючи ситуацію з виділенням Житомиру мізерної суми на потреби ТТУ представники обласної влади зазначають: влада Житомира сама винна – їй пропонували 24,5 мільйони (19 мільйонів на ТТУ), але вони не погодились, вимагаючи 28 мільйонів. Ось і отримали 21,5 мільйони (16 мільйонів на ТТУ).
Мойсеєв, який вів переговори, які призвели до такого катастрофічного результату, пояснює, чому так сталося.
Каже, рішенням голови ОДА була створена робоча група щодо розробки методики належного розподілу транспорної субвенції.
В склад цієї робочої групи увійшли заступники міських голів Коростеня, Новограда, Бердичева, представники приватних перевізників приміських і міжміських маршрутів, ТТУ, депутати обласної ради.
Було 4 засідання цієї робочої групи під час яких напрацьовано 9 варіантів розпроділу державної субвенції, з яких найкращий варіант для Житомира був дев’ятий, який передбачав 24,5 мільйони на місто, з яких 19 мільйонів на ЖТТУ.
– Відчуваєте різницю – потрібно 39,1 мільйони гривень, а дають 19, – каже Мойсеєв.
Для виплати заробітної плати працівникам ТТУ в повному обсязі мінімальна потреба підприємства – 27 мільйонів гривень. Це означає, що запропонований для КП “ЖТТУ” варіант передбачав недофінансування у 8 мільйонів гривень, а це тримісячний фонд зарплати підприємства.
Заступник міського голови не погодився на запропоновані варіанти, так як жоден з них не передбачав навіть мінімальної потреби ТТУ, а саме погашення зарплати в повному обсязі.
В результаті область “психанула”, “образилась” і зі словами “так до доставайся же ти нікому” виділила 21,5 мільйони гривень транспортної субвенції на місто Житомир з яких всього навсього 16 мільйонів на КП “ЖТТУ”.
Мойсеєв каже, що якби він погодився на 24,5 мільйони на місто Житомир, то по-перше, він не знав би, як дивитися в очі працівникам ТТУ, знаючи що заздалегідь погодився на недофінансування фонду зарплати на три місяці, а по-друге, в 9-му місяці року в разі звернення щодо додаткової субвенції, місту скоріше за все було б відмовлено.
Але те, що сталося (всього навсього 16 мільйонів від області на ТТУ), говорить про те, цей рік для трамвайно-тролейбусного управління Житомира й його працівників буде дуже непростим. На підприємстві вже починає зростати заборгованість з виплати зарплати, яка щомісячно збільшуватиметься.
Тому міська рада звертатиметься до голови ОДА з приводу виділення коштів з обласного бюджету на КП “ЖТТУ” для виплат заробітної плати у 2014-му році в повному обсязі. Де ці гроші братиме область – питання.
До речі, з перерозподіленої областю субвенції в 2013-му році в сумі 9,4 мільйони 1,2 мільйони гривень так і не надійшли на рахунки підприємства.