Автомобільний кондиціонер вперше з’явився в 1940 році – компанія “Паккард” встановила подібний девайс на свої автомобілі, а в 1941 році за ними пішов “Кадилак”.
Однак обидві системи виявилися малоефективними, істотно підвищували навантаження на двигун, займали половину багажника і коштували величезних грошей. Перші по-справжньому ефективні та доступні автокондиціонери з’явилися на машинах в 1952-54 роках – і одні з кращих, які ставилися як раз на “Крайслер”.
Сучасні кондиціонери – technoprestige.com.ua/.
Уолтер Крайслер цікавився цією темою під час будівлі штаб-квартири своєї компанії в Нью-Йорку – йому потрібні були кондиціонери для приміщень і офісів. Недовге дослідження показало, що системи тих років були дуже недосконалі. Тому роботою зайнялося підрозділ AirTemp, що належало Крайслеру. Результатом цієї роботи став знаменитий арт-деко хмарочос компанії Chrysler в Нью -Йорку. Це було перше повністю “кондиціонована” будівля в світі – вже в тридцяті роки. Тепер же, цю систему розробили спеціально для автомобіля.
Новий кондиціонер забезпечував не просто охолодження як раніше, а постійну циркуляцію повітря в салоні – працюючи на 60 % чистому забортному повітрі, кондиціонер створював прохолодну свіжість в салоні, а також витягував сигаретний дим за борт. Система на режимі FULL охолоджувала автомобіль з 45 градусів до 30-ти за дві хвилини – що було вражаюче для тих років.
Більш того, дефлектори розташовувалися в задній полиці і були спрямовані в стелю – тому салон охолоджувався рівномірно; а забір повітря здійснювався через невелику декоративну решітку на задніх панелях кузова, замість незграбних зябра і рукавів, як у конкуренції. Система також включалася поворотом єдиного перемикача в салоні (не інтегрована з обігрівачем).