Народний виконком Житомира зіштовхнувся з непрозорістю та загрозою розпуску

Перше засідання виконавчого комітету Житомирської міської ради після зміни влади в Житомирі пройшло 5-го березня 2014-го року в сесійному залі міської ради за участю 39-ти членів виконкому й ознаменувалося такими речами.

По-перше, чи не вперше за історію самоврядування Житомира порядок денний засідання був сформований лише з 4-х питань, які стосуються виключно соціального захисту дітей.

Жодного господарського питання, які потребують нагального розгляду секретар міської ради Любов Цимбалюк в порядок денний не включила, при тому, що на сайті міської ради ми нарахували як мінімум 4 проекти рішень, які раніше не розглядалися й не були включені до порядку денного першого засідання оновленого виконкому.

По-друге, матеріали порядку денного члени виконкому побачили лише під час засідання, а не за три дні до дня засідання виконавчого комітету, як це вимагає регламент роботи цього органу. Тобто, голосуючи, члени виконкому опиралися виключно на висновки голови опікунської ради.

Перше засідання виконкому міської ради відвідали 39 членів виконкому. Згідно рішення сесії міської ради щодо внесення змін до складу виконкому, підставою для виключення з числа членів виконкому є пропуск двох засідань.

Виконавчий комітет міської ради у кількості 61 осіб був сформований в період революційних подій 25-го лютого 2014-го року. На той час міський голова Житомира Володимир Дебой не перешкоджав представникам громадськості, які мали бажання впливати на процеси в місті ввійти в склад виконавчого комітету Житомирської міської ради. Володимир Дебой підкреслював про необхідність прозорості, відкритості влади, долучення до вирішення питань активістів громадськості.

Одразу ж після затвердження складу виконкому окремі його представники, зокрема, з партії «Демальянс» почали заявляти про недієздатність такого складу виконкому й небажання брати в ньому участь, проте рішення про вихід зі складу виконавчого комітету приймає виключно сесія міської ради й однієї публічної заяви для цього недостатньо.

Однак, виконком на перше засідання зібрався, хоч і не в повному складі. Розгляд питань, під час яких відбувалась робота з персональними даними, пройшов без участі преси. Як повідомили Репортеру учасники засідання, активність була високою, члени виконкому намагались розібратися в суті питань, пов’язаних з усиновленням, оскільки матеріали на розгляд не були надані завчасно.

Водночас, члени виконкому не відкидають ймовірності існування списку неугодних, яких нова влада не хоче бачити в складі органу.

“Йде мова про те, що цей виконком неугодний новим-старим очільникам, які взявши владу хочуть зробити його ручним й проштовхувати потрібні для себе рішення без контролю незалежних від влади членів виконкому, які мають можливості надати суспільний розголос фактам, які влада воліла б не розповсюджувати”, – каже член виконкому Сергій Форест.

Він збирається відвідувати всі засідання виконавчого комітету, щоб не дати підстав виключити його зі складу виконкому. З його слів, члени виконкому налаштовані на серйозну роботу й спільно будуть протидіяти можливим спробам зробити виконавчий комітет підконтрольним владі.

«Ми будемо приймати рішення на користь житомирян, а не однієї людини. Ми не допустимо, щоб виконком взяла під контроль одна особа, бо джерело влади є народ».

Член виконкому Олег Умінський в розмові з журналістом Репортер Житомира каже, що членам виконкому під час першого засідання надали некоректну інформацію, відповідаючи на запитання, чому в порядок денний виконкому не були включені господарські питання.

«Якщо секретар міської ради Любов Цимбалюк каже, що на розгляд винесені лише питання, які пройшли процедуру візування й оприлюднення, то на сайті міської ради ми бачимо питання, які за терміном оприлюднення готові до розгляду на засіданні виконкому. В такому разі, чого їх не включено в порядок денний?», – запитує член виконкому.

В ситуації, яка проявилась під час першого засідання виконкому, Умінський бачить неготовність нових керівників міста діяти прозоро й відмовитися від непублічності у прийнятті рішень.

«На хвилі революції до влади без демократичних виборів до влади прийшли люди, які так само як і попередня влада діють непрозоро. Можливо, вони не ставлять в порядок денний господарські питання, сподіваючись до цього часу нас всіх прибрати з виконкому?» – розмірковує Умінський.

З його слів, якщо раніше в нього була думка вийти зі складу цього органу, то тепер він вирішуватиме, робити це чи ні, оскільки, каже, потрібно контролювати те, що відбувається в міській владі.