На останній сесії міської ради 4 квітня депутати виділили 6 млн. грн. для поповнення рухомого складу ТТУ, але досі ніхто не знає, який саме транспорт закуплять на підприємство.
Житомирська влада запевняє, що всі деталі купівлі машин і розвитку транспортної системи в місті будуть зазначені у Програмі змін транспортної мережі Житомира, яку презентують уже незабаром.
Ось тільки про те, хто і як розробляє програму не знають навіть начальник управління транспорту і зв’язку міської ради Володимир Клинчук та начальник КП «ЖТТУ» Олег Таможський.
Долю 6 млн. грн., а разом з тим і напрямок роботи ТТУ, визначає особа, про освіту, досвід і компетентність якої нічого не відомо.
Джерела з міської ради говорять, що програма є своєрідним «домашнім завданням» кандидата на посаду заступника міського голови профільного спрямування, якого представлять на наступній сесії міської ради.
На яких засадах працює ця людина і чому не враховує думку фахівців – начальника управління та начальника підприємства залишається загадкою.
Розібратися у тому, який комунальний транспорт потрібен житомирянам і повинен поповнити ТТУ, взялася робоча профільна комісія народного виконавчого комітету під час засідання 14 квітня.
Один із заступників міського голови розповів, що попередньо закупити планують б/у тролейбуси плюс автобуси, аргументуючи – автобуси значно дешевші, ніж тролейбуси, і можуть компенсувати відразу декілька маршруток.
У членів виконкому виникло безліч питань і заперечень.
Для технічного обслуговування та розміщення автобусів на підприємстві ТТУ не має жодних умов, тобто у разі закупівлі автобусів фактично доведеться будувати новий автопарк.
Крім того, водії тролейбусів не мають права кермувати на автобусі, а отже ТТУ, де ледь і так знаходять кошти на виплату заробітної плати, доведеться збільшувати штат.
Та й електроенергія поки що дешевша, ніж пальне, яке до того ж можна вкрасти.
Члени виконкому акцентували і на розвинутій трамвайно-тролейбусній мережі міста та знаннях працівниками ТТУ відповідної техніки.
Саме свої знання працівники ТТУ понад рік доводили, відновлюючи тролейбуси і трамваї.
Представники влади виразили сумніви щодо терміну експлуатації таких відновлювальних машин. Можливо, саме тому депутати на сесії не виділили 2 млн. грн. для подальшого здійснення ремонту техніки ТТУ.
У свою чергу, начальник ТТУ Таможський говорить, що гарантії якості ремонту базуються на основі технічних висновків спеціалістів.
Під відновленням розуміють не просто ремонт, а складання тролейбуса з нових закуплених деталей.
У 2014 році підприємство планувало скласти 12 таких тролейбусів. Без необхідних коштів цей план скорочується до 4 тролейбусів, 2 з яких уже презентували.
Ось і виходить, що депутати міської ради без обґрунтувань позбавляють ТТУ коштів у той час, як народний виконком вирішив не робити висновків завчасно, а спочатку побачити стан ТТУ і процес відновлення техніки.
Члени виконкому запланували відвідати підприємство у четвер, 17 квітня, проте вже зараз активно виступають проти поповнення ТТУ автобусами.