Фабрика «ЖЛ» про європейські стандарти ведення конкуренції

Кондитерська галузь – одна з найбільш розвинених галузей харчової промисловості України, та її подальший розвиток безпосередньо залежить від розширення зовнішніх ринків збуту.

З відкриттям зони вільної торгівлі з ЄС відкриваються більш привабливі перспективи – доступ на європейський ринок.

Вже зараз продукція виробництва житомирської фабрики «ЖЛ» готова скласти конкуренцію європейським кондитерам. На підприємстві постійно проводиться модернізація потужностей, встановлені сучасні виробничі лінії, впроваджені і функціонують системи менеджменту якості за версією ISO 9001:2008 і міжнародний стандарт, що визначає вимоги до системи управління харчовою безпекою та охоплює всі підприємства харчової та супутньої галузей – ISO 22000:2005.

«ЖЛ» проводить аналіз ринку і тенденцій кондитерської індустрії, створюючи затребуваний асортимент, а також випускає нові продукти і сучасні формати упаковок.

Присутність на європейському ринку, де 70% покупок здійснюється через торгівельні мережі, вимагає від підприємств впровадження сертифікації для міжнародного рітейлу – FSSC, IFS і BRC. Сам процес сертифікації відповідно до цих стандартів вимагає від підприємств значних витрат часу (від 1 до 3 років).

На фабриці «ЖЛ» ведеться робота по підготовці підприємства до сертифікації для європейського рітейлу.

У зв’язку з вступом України до Європейського Союзу виробники повинні почати мислити і вести свій бізнес по-європейськи. Для українських виробників кондитерських виробів угода про асоціацію охоплює не лише питання, пов’язані з торгівлею – це також важливий крок у бік зміни системи, удосконалення стандартів і норм, в тому числі, і норм чесної конкуренції всередині України.

Кондитерська фабрика «ЖЛ» є одним з 14 підприємств, що входять в асоціацію «Укркондпром», які підписали Правила професійної етики у конкуренції на українському ринку кондитерських, харчоконцентратних виробів і кави. «ЖЛ» вважає за необхідне власним прикладом закликати вітчизняних товаровиробників дотримуватися міжнародних стандартів. Введення і проходження даних Правил є значним кроком на шляху до європейських стандартів і норм ведення бізнесу.

Але в цьому напрямку зустрічаються труднощі, так як все-таки на українському ринку присутні випадки копіювання, підробки продукції та інші прецеденти, що суперечать торговим правилам ведення господарської діяльності і вводять споживачів в оману. Наприклад, популярні цукерки «Бабусині казки» ТМ «ЖЛ» – візитна картка компанії – неодноразово піддавалися копіюванню з боку інших виробників кондитерських виробів. Фабрика «ЖЛ» бачить вирішення проблем, пов’язаних з нечесною конкуренцією, в патентуванні, ліцензуванні своїх продуктів або ж відстоюванні прав у судовому порядку.

Встановлення морального кодексу для виробників і наслідування європейських норм – необхідна традиція, яка дозволяє сформувати ділову культуру і зробити умови гри рівними для всіх. Фабрика «ЖЛ» закликає всі підприємства кондитерської галузі дотримуватися етики ведення конкурентної боротьби, враховуючи сучасні стандарти, поточну ситуацію на ринку і в країні в цілому.

(R)