У Житомирі з малим бізнесом зводять політичні рахунки

Рішення житомирського міськвиконкому про демонтаж 80 тимчасових споруд (малий бізнес) депутат міської ради Ольга Пархомчук вважає незаконним та прийнятим «за подвійними стандартами».

Про це депутат, яка є обласним координатором підприємницького руху, заявила на своїй сторінці у Фейсбук. Ольга Пархомчук повідомила, що до переліку самовільно встановлених тимчасових споруд, що підлягають демонтажу, «якимось дивним чином» потрапили і такі, що працюють законно вже по 10-15 років.

«Згідно Рішення №428 від 30.08.12 сімнадцятої сесії Міської ради п.5 був призупинений розгляд питань щодо розміщення ТС на території міста Житомира. Тобто всі ТС, що були розміщені після 30.08.12 можна було б дійсно вважати незаконно встановленими. Але якимсь дивним чином до додатку з переліком об’єктів потрапили й такі, що працюють по 10-15 років. Та до відповідних змін до законодавства були встановлені цілком на законних підставах. Разом з тим протягом декількох останніх років не був продовжений жодний дозвіл на розміщення ТС, таким чином всі майже 1200 споруд сьогодні можна вважати незаконними.

Які це буде мати наслідки для міста неодноразово обговорювалось на різних комісіях та було прийнято рішення повернутись до цього питання після затвердження комплексної схеми Міською радою. Лише втрати бюджету розвитку можуть сягнути майже 12 млн. грн. на рік. Близько 2000 людей залишаться без роботи, а штучно піднятий таким чином обсяг продажів великих супермаркетів, знову ж таки підвисить кількість коштів, що вивозяться з Житомира. Житомирські виробники (наприклад м’ясо-ковбасної галузі) продукція яких не реалізується у супермаркетах будуть змушені скорочувати та закривати виробництва. Про яке сприяння розвитку підприємництва йде мова?», – запитує депутат на своїй сторінці в соцмережі.

Попереджав про незаконність прийняття цього рішення на засіданні виконкому екс-мер Житомира Володимир Дебой. Він наголошував, що це рішення суперечить рішенню міської ради і може бути прийняте лише після затвердження комплексної схеми. Крім того, екс-мер зауважив про підміну рішень – наданi перед засіданням виконкому матерiали не спiвпадають iз рiшеннями та матерiалами, якi безпосередньо розглядаються на виконкомi. Дебой підкреслив, що це рішення має бути представлене на розгляд депутатських комісій.

Самі ж депутати планують скасувати рішення виконкому. Зокрема, скасувати рішення про незаконний демонтаж 80 тимчасових споруд рекомендує профільна депутатська комісія з питань економіки, підприємництва, побуту, зв’язку та торгівлі, яка ґрунтовно розглянула прийняте рішення і визнала, що воно суперечить чинному законодавству.

У свою чергу депутат Ольга Пархомчук конкретно вказує на перелік порушень з боку виконкому щодо прийнятого рішення:

1. Порушені строки оприлюднення.
2. Не було обговорення (протягом 3 місяців) цього регуляторного акту.
3. Рішення МВК суперечить рішенню МР № 428 від 30.08.12.
4. Не було попереднього обговорення на профільних комісіях (Земельній, Економічній, Бюджетній), що суперечить Положенню про постійні комісії.
5. Застосовані подвійні стандарти щодо вибору переліку об’єктів.
6. Не внесені зміни у цільові програми.
7. Не затверджене фінансування.
8. Не розроблений механізм зносу.
9. Далі продовжувати?

Житомирський народний міськвиконком позиціонує себе як незалежний від впливу влади. Чи вдасться виконкому втримати цей статус і не перетворитися в інструмент зведення політичних рахунків?