Компанія YANAIR отримала можливість відбудувати в Житомирі аеропорт.
Протягом 2010-2013-го року міською владою недопущено розбазарювання земель аеропорту і знищення його з карти Житомира як потенційного об’єкту для реконструкції.
Попередні власники робили все, включаючи судові позови до міської ради, щоб відібрати цю землю в громади й зробити там черговий базар.
Саме принципова позиція міського голови Володимира Дебоя, депутатського корпусу змусила попереднього власника продати цей майновий комплекс восени 2013-го року інвестору, який справді розпочав відродження аеропорту.
Проект розпочатий в минулому році має своє логічне продовження.
YANAIR здійснює роботи з реконструкції занедбаної адмінбудівлі житомирського аеропорту та робить косметичний ремонт майданчика для стоянки літаків.
Сьогодні журналістам Житомира окреслили стан реалізації проекту.
Екскурсію територією летовища провів особисто генеральний директор кампанії YANAIR Олексій Янчук. Об’єкт відвідав перший заступник Житомирського міського голови Сергій Сухомлин.
Янчук подякував Сухомлину за те, що той допоміг здолати бюрократичні перепони й отримати в оренду земельну ділянку. Однак, для того, щоб зареєструвати аеродром, інвестору потрібно буде ще вирішити аналогічне питання з владою Житомирського району, адже земельна ділянка, на якій знаходиться злітна смуга належить селищним радам.
Інвестор в особистому спілкуванні з журналістом Репортер Житомира справив позитивне враження. Думаємо, що він справді прагне не лише отримати прибуток від комерційної діяльності, а й зробити внесок в підвищення інвестиційної привабливості Житомира й всього регіону.
За неофіційною інформацією, YANAIR вкладає в цей проект більше 15 мільйонів доларів. В цю суму входить вартість реконструкції аеропорту, злітно-посадкової смуги, витрати з благоустрою, інші витрати, але без врахування вартості літаків.
Олексій Янчук родом з Бердичівського району. Каже, прагне бути корисним рідній Житомирщині.
Відновлення роботи аеропорту – це сигнал для інвесторів, що регіон стає привабливим в плані вкладання коштів.
По-перше, з точки зору логістики, аеропорт, який знаходиться за 130 кілометрів від Києва в західному напрямку забезпечуватиме попит на перельоти не лише жителів Житомирської області, а й південно-західної частини України (Вінницька, Рівненська, Хмельницька області), а також частини Київської області та й самого Києва, за рахунок швидкого зручного сполучення та конкурентних цін на квиток.
По-друге, самому інвестору для того, щоб потрапити в Житомир не потрібно буде добиратися в наше місто через Київ, а це вже приємний бонус, який підвищує лояльність до території.
Окрім того, Сергій Сухомлин повідомив, що неподалік аеропорту в східній промзоні буде створено індустріальний парк, де створять умови для виробників.
YANAIR вже зареєструвала в Житомирі 5 літаків. Від реєстрації кожного до міського бюджету надійшло 400 тисяч гривень. До кінця 2014-го року планують зареєструвати ще 2 літаки, один з яких – Boeing.
До отримання міжнародної ліцензії, яку авіакомпанія розраховує отримати 2016-го року, YANAIR здійснюватиме національні пасажирські авіаперельоти, якщо на них буде попит. Але зрозуміло, що національні перельоти не окуплять інвестиції YANAIR через низький рівень життя в Україні, а вантажоперевезення, зі слів Олексія Янчука, не його бізнес.
Наприклад, YANAIR з Києва літає до Одеси. Пік сезону – літо. Перший політ з Житомира компанія планує здійснити в 2015-му році, якщо не виникне ускладнень, зв’язаних з можливим несприянням збоку контролюючих або владних органів.
Після отримання міжнародної ліцензії чартери на популярні туристичні напрямки на відпочинок до Туреччини, Болгарії, Єгипту, балканських країн будуть відлітати з Житомира й прибувати в наше місто.
А туристичні компанії зможуть забезпечити попит.
Але ось що 9-го серпня 2013-го року про житомирського інвестора написало видання Forbes.ua.