В світі кільцевих гонок говорять так: якщо колеса ще не ковзають, значить, ти їдеш недостатньо швидко, а якщо вже ковзають – значить, надто швидко.
По суті все, що є в автомобілі – двигун, трансмісія, підвіска, та й власне водій, – потрібно лише для того, щоб повністю реалізувати потенціал шин.
За межами гоночного треку вимог до шин стає ще більше, хоча б тому, що у нас немає можливості заїхати на піт-стоп і замінити сліки на дощову гуму, навіть якщо почнеться біблійна злива. Шини, які ми використовуємо, повинні вміти все і відразу. Нові розробки в цій області з’являються постійно. І якщо над безповітряними шинами Tweel інженери Michelin б’ються без малого десять років, то кольорові покришки ця марка готова виробляти хоч завтра – був би попит. Також є гума для різних цілей від Укрпромсервісу.
Є й більш практичні розробки, як, наприклад, самопідкачувана шина Goodyear. Ця експериментальна система отримала назву Air Maintenance Technology. Між іншим, нічого загранично складного в ній немає. Уздовж протектора поклали трубку, яка здавлюється в плямі контакту. При обертанні колеса створюється ефект, ніби валик прокочується вздовж трубки, вичавлюючи з неї повітря. У такій покришці будуть також датчик тиску і клапан.
За словами розробників, в серію така шина потрапить не скоро, років через десять.
А адже проблема існує вже сьогодні: дослідження, проведені Goodyear, показали, що в Європі 40% водіїв взагалі не слідкують за тиском в шинах.
Така безпечність, до слова, властива не тільки автомобілістам. Фахівці Dunlop з’ясували, що на 85% мотоциклів заднє колесо недостатньо добре накачані. Що стосується автомобілів, то дефіцит повітря в покришці обертається відразу двома неприємними наслідками: підвищеною витратою палива і збільшенням шкідливих вихлопів.