Інвестиції в Житомир: чому Європа готова вкладати в розвиток цього міста мільйони євро

За тиждень перед виборами кандидати в народні депутати обіцяють житомирянам привести Україну до Європи, або Європу до України – від перестановки доданків сума не змінюється.

Однак, Житомир вже зарекомендував себе в Європі, спромігшись отримати гроші на енергозбереження і це вже є підгрунтям міцного фундаменту міста в майбутньому. 

Ці проекти несуть на собі відповідальність та зобов’язання перед інвесторами на благо міста. Тому на таких речах особливо не попіаришся.

Репортер Житомира продовжує надавати читачам інформацію про енергоефективні проекти у Житомирі. 

Ми вже знайомили наших читачів із труднощами, які виникли перед самим закінченням добудови за європейські кошти енергоефективного кварталу в Житомирі через арешт рахунків КП “Житомиртеплокомуненерго”.

Наша сьогоднішня тема – міжнародні інвестиції на здійснення інфраструктурних проектів у нашому місті.


Багато міжнародних експертів говорять про значне покращення іміджу Житомира за останні 3-4 роки, що призвело до довіри та «ланцюжкової реакції» серед міжнародних організацій. Місто добилося того, що інвесторам самим стало престижно мати проекти в Житомирі, і вони, один за одним, приймали рішення про виділення коштів місту.

Адже Житомир має конкурентні переваги, які є серйозними аргументами для структур, зацікавлених вкладати гроші в розвиток. В першу чергу це географічне положення – місто знаходиться за 130 кілометрів на захід від Києва, фактично, являючись північним центром України, відображаючи, консолідовуючи позицію сходу і заходу держави, що вкрай важливо в період становлення реальної української політичної і економічної незалежності.

Вміння спілкуватися з інвесторами – талант.

Наведемо слова одного з міжнародних експертів, що були сказані під час підписання договору з Євробанком у 2013 році:

«Финишируют всегда первыми те, кто быстрее других бегает. Житомир с самого начала показал желание сотрудничать. Быть первым всегда тяжело. Но команда города, команда мэра обеспечили все, чтобы с центральной властью мы смогли решить все вопросы и начать реализовать проект» – Директор ЕБРР в Украине

http://www.zhitomir.info/news_119308.html

Чому важливі міжнародні інвестиції? Відповідь проста: в найближчі роки не варто покладатися на державний бюджет, оскільки країна знаходиться у стані військово-політичної кризи.

У розмовах з донорами з’ясувалося, що в Житомирі майже нівелюється політичний ризик у проектах, оскільки потужна база для міжнародних проектів була закладена колишнім очільником міста Володимиром Дебоєм, який особисто брав участь у переговорах, однак і теперішня влада позитивно продовжує розпочаті проекти. 

Тобто це вже взірець європейського підходу, коли є наступність та повага у владі. 

Про позитивний імідж Житомира говорять Дні Сталої Енергетики, ініціатива Євросоюзу, яку доручили провести у Житомирі у 2013 році. Житомир приєднався і до іншої європейської ініціативи «Угода мерів», що має на меті стимулювати зниження споживання енергії у містах Європи. На виконання Угоди мерів зараз містом розробляється План Сталого Енергетичного Розвитку, що окреслить основні заходи з енергозбереження.

Що цей план реально надасть житомирянам? Відповідь простими словами: у міста з’явиться політично незаангажована програма дій з покращення комфорту для мешканців, збільшиться довіра міжнародних та вітчизняних інвесторів, оскільки, об’єкти та проекти під інвестиції будуть обиратися на прозорій основі, виходячи з принципу «об’єкт у найгіршому стані – пріоритет».

За інформацією сайту Репортер Житомира, отриманою з компетентних джерел, загальна сума тільки грантових безповоротних коштів, залучених в Житомир протягом останніх років, складає близько 17 мільйонів євро, що є одним із найвищих показників серед міст України на проекти з покращення інфраструктури 

Серед країн, що затвердили гранти – Швейцарія, Швеція, Німеччина та майже всі країни Євросоюзу. 

Навіщо Європа “дарує” Житомиру кошти, вкладаючи в його розвиток? Репортер спробував знайти відповідь на це питання.

Зазвичай, гранти складаються з коштів платників податків розвинених країн. Наприклад, у таких високорозвинених країнах, як Швейцарія та Швеція, вже створена й працює на максимальну продуктивність високо модернізована інфраструктура та енергоефективне виробництво. В Україні поки що все навпаки, і споживання енергії на одиницю ВВП є набагато більшим, ніж в розвинених країнах. 

Одне з пояснень “дарування коштів” – політика добросусідства, оскільки серед багатих країн мабуть не правильно було б не допомогти біднішому сусіду в Європі. Однак, найбільша причина, скоріше всього, що бідного слабкого сусіда мати небезпечно, оскільки він забруднює спільне повітря, воду, виробляє небезпечні товари, його населення нелегально працює в багатших країнах та інше. Це все так чи інакше шкодить.

Важливо, що обов’язкова умова грантів – це реформи в країні, прозорі закупівлі та зменшення корупції. Отже, маємо більш-менш обґрунтовані пояснення.

Інше питання стосується часу, який необхідно на підготовку зазначених проектів. Існують певні процедури і, на жаль, бюрократія, з обох сторін: як з української, так і зі сторони міжнародних організацій. 

Але, на наше щастя, база під інвестиційну привабливість Житомира напрацьовувалась містом протягом 2011-2013 років. Два об’єкти були завершені у 2013 році (утеплення дитячого садка № 21 та освітлення вулиць), і другий проект з теплопостачання в мікро-районі по вул. Домбровського зараз впроваджується. Щодо інших проектів, то по них підписані договори та проводяться закупівлі.

Наразі, Європа довіряє Житомиру й готова вкладати кошти в його розвиток. Міській владі лише залишається створити для цього найсприятливіші умови.

Репортер Житомира для позитивного налаштування житомирян на перспективу відродження міста, зібрав список об’єктів, які зроблять сучасними через міжнародні проекти Житомира й країн ЄС. 

Використані відкриті джерела інформації.

Проект ЄБРР – оголошені закупівлі на придбання обладнання

1. Перехід на двохтрубну систему теплопостачання в районах, що обслуговуються РК-8 та районними котельнями по вул. Шевченка, 103 та вул. Коростишівська, 3 в м. Житомирі;

2. Переведення роботи тепломереж РК-8 та районних котелень по вул. Шевченка, 103 та вул. Коростишівська, 3 в м. Житомирі при пониженому тиску в 2 атм.;

3. Підвищення якості надання послуг з теплопостачання та гарячого водопостачання мешканцям багатоповерхових житлових будинків, що обслуговуються РК-8 та районними котельнями по вул. Шевченка, 103 та вул. Коростишівська, 3 в м. Житомирі;

4. Можливість споживачів, які проживають в багатоповерхових житлових будинків, що обслуговуються РК-8 та районною котельнею по вул. Шевченка, 103 в м. Житомирі впливати на кількість та якість споживаної теплової енергії;

5. Виробництво власної електроенергії 3,6 МВт та супутнє виробництво 3,6 МВт дешевої теплової енергії;

6. Стабільне та якісне гаряче водопостачання мікрорайону «Корбутівка»;

7. Зменшення втрат теплової енергії в мережах РК-6 до 8%;

8. Зменшення витрат на капітальний та поточний ремонт мереж РК-6 на 80%;

9. Стабільне та надійне теплопостачання об’єктів центральної частини міста;

10. Зменшення споживання природного газу РК-8 на 3,5 млн. нм3 в рік та районної котельні за адресою вул. Коростишівська, 3 в м. Житомирі на 0,8 млн. нм3 в рік.

Швейцарський грант – визначений склад проекту та підписаний меморандум на рівні Мінрегіону України

1. Виведення з експлуатації низькоефективної котельні по вул. Київській, 10 та приєднання до котельної № 6;

2. Реконструкція котельні по вул. Хлібна, 27: заміна котлів, установка ІТП, заміна мереж, встановлення теплового насосу для ГВП дитсадка”

3. Встановлення біопаливного котла потужністю 1 МВт в котельні вул. Щорса, 96;

4. РК-6 по вул. Жуйко, 12: 2 МВт когенераційна установка з допоміжним обладнанням;

5. Уставка 44 нових ІТП, 7,763 м теплових мереж та нових насосів в котельні № 10 пр. Винокурний 36A;

6. Реконструкція котельні по вул. Максютова, 15 з заміною котлів, допоміжного обладнання та теплових мереж;

7. Реконструкція котельні по вул. Шелушкова, 75 з заміною котлів та допоміжного обладнання та теплових мереж допоміжного обладнання та теплових мереж;

8. Заходи з енергозбереження в 5 садочках.

Проект НЕФКО «ДемоУкраїна» – наразі впроваджується в Житомирі

Мікрорайон навколо котельної по вул. Добровського: 

1. заміна котельної; 

2. трубопроводів; 

3. встановлення Індивідуальних Теплових Пунктів.

Проект НЕФКО, енергозберігаючі заходи (утеплення та інші) у 19 будівлях бюджетної сфери Житомира – підписані договори між містом та НЕФКО, відбувся тендер на вибір консультанта по проекту

Список об’єктів, включених до пріоритетної інвестиційної програми:

1. ДНЗ №6

2. ДНЗ №26

3. ДНЗ №29

4. ДНЗ №42

5. ДНЗ №43

6. ДНЗ №57

7. СНВК №59

8. ДНЗ №63

9. ДНЗ №66

10. ЦРД №69

11. ДНЗ №70

12. ЗОШ №12

13. ЗОШ №15 (головна будівля)

14. ЗОШ №15 (початкова школа)

15. ЗОШ №17

16. Гімназія №23 (нова будівля)

17. Пологовий корпус КУ «ЦМЛ №1»

18. Терапевтичний корпус КУ «ЦМЛ №1»

19. Травматологічне та урологічне відділення КУ «ЦМЛ №1».