Під час моніторингу лінійного відділу на станції Житомир лінійного управління на Південно-Західній залізниці УМВС України на транспорті представником Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого ВРУ з прав людини спільно та громадськими активістами виявлено ряд системних порушень, на які неодноразово було вказано МВС протягом останніх двох років.
Про це повідомляє прес-служба секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
Монітори зазначили, що посадові інструкції працівників відвіданого органу не містять окремого положення щодо заборони катувань, що суперечить вимогам ст. 10. Конвенції проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, що принижують гідність, видів поводження і покарання (ООН 1984/1987р.). Також у службових книжках патрульних міліціонерів не ведеться облік затримань і доставляння осіб до органів внутрішніх справ.
“Документація, передбачена Статутом патрульно-постової служби міліції України щодо обліку результатів роботи патрульних, зокрема затримань осіб, ведеться не в повному обсязі”, – йдеться в повідомленні.
До того ж, виявлені порушення порядку інформування центрів з надання безоплатної правової допомоги про випадки затримання осіб та належний облік перебування осіб у лінійному відділі.
“Варто зазначити, що вільний доступ у приміщення лінійного відділу (а саме вестибюль чи приймальню громадян) не забезпечено. Для того щоб потрапити до зазначених приміщень, потрібно отримати дозвіл оперативного чергового через переговорний пристрій, розташований на вході у двір ОВС. Водночас начальник чергової частини пояснив, що вхідна брама на вході цілодобово зачинена винятково задля безпеки персоналу. Працівники відділу впевнені, що для відвідувачів створено всі умови, однак такі заходи створюють певні перешкоди для відвідувачів. Зокрема, представники мало мобільних груп під час відвідування відділу повинні спочатку подзвонити у дзвінок, який розташований на вхідній брамі до двору лінійного відділу, попросити допомоги у працівників лінійного відділу для подолання декількох сходинок (через відсутність там пандусу), потім особа має переміститися від вхідної цілодобово зачиненої брами до вхідних дверей адміністративної будівлі лінійного відділу на станції Житомир і вже там по достатньо добре обладнаному пандусу представники мало мобільних груп зможуть потрапити до вестибюлю”, – зазначають монітори.
Крім того, приймальня громадян, яка використовується також як клас для занять особового складу, не містить жодного примірника юридичної літератури, у кімнаті вочевидь не вистачає інформації про порядок та види звернень, терміни їх розгляду та види рішень за цими зверненнями.
У моніторів викликало занепокоєння відсутність у лінійному відділі на станції Житомир кімнати для проведення слідчих дій. Водночас на дверях кабінетів слідчих та працівників карного розшуку відсутні таблички з назвами відділів, посад і прізвищ працівників, що унеможливлює в разі потреби встановлення, у яких саме службових приміщеннях перебували затримані чи доставлені особи, які скаржаться на неналежне з ними поводження з боку працівників міліції.
В наявності лише одна КЗД, що може привести до порушення вимог ст. 8 Закону України «Про попереднє ув’язнення», у випадку затримання декількох осіб.
“Слід зауважити, що інформація яка розміщена на офіційному сайті МВС стосовно графіку прийому громадян посадовими особами лінійного відділу на станції Житомир, відрізняється від інформації, зазначеної на стендах у вестибюлі лінійного відділу”, – повідомляють перевіряючі.
Оперативні чергові не знають порядку надання відповідної допомоги ВІЛ-позитивним людям, які приймають антиретровірусну терапію, та наркозалежним, які є учасниками програми замісної підтримуювальної терапії, у випадку їх доставляння до органу внутрішніх справ. Відсутні переліки закладів охорони здоров’я, в яких запроваджено надання замісної підтримувальної терапії та антиретровірусної терапії.
Також лінійний відділ на станції Житомир не в повному обсязі забезпечений медикаментами та медичним інвентарем відповідно до встановлених норм.
“По закінченню візиту моніторингова група провела підсумкову розмову з заступником начальника лінійного відділу. Перелік виявлених недоліків та рекомендацій щодо їх усунення буде направлений до МВС України та Генеральної прокуратури для відповідного реагування”, – підсумовують монітори обудсмена ВР.