Електричка «Житомир – Київ»: чи можливий ренесанс?

Під музику, розрізання стрічечки та дифірамби тодішнього голови облдержадміністрації С. Рижука 22 серпня 2011 року з Житомира до Києва вирушила швидкісна електричка, яка за ціною, швидкістю і комфортом могла стати конкурентом маршруточному бізнесу (який як був, так і залишається «мутнуватим» в нашому місті). 

http://reporter.zt.ua/news/3784-z-zhytomyra-do-kyi…

Цьому передували чималі інвестиції Південно-західної дирекції залізниці в модернізацію та електрифікацію колії з Житомира до Фастова.

Але не судилося проекту жити довго. Чи то слова Рижука, що «нікчемно губернатору на електричці їздити», чи то постійна зміна розкладу і відсутність маркетингу, чи ще якісь причини призвели до скасування електрички менш, ніж за півроку.

А що ж ми маємо сьогодні?

ціни на пальне зростають, а відповідно й вартість маршрутки «Житомир – Київ» вже становить 80 гривень;

Житомир залишається «відрізаним» від залізничного сполучення;

сотні житомирян, які їздять в столицю, фактично позбавлені альтернативи (тобто конкуренції) маршруткам;

процвітає «сірий» маршруточний бізнес («автовокзал» на центральній площі, відсутність білетів і обліку пасажирів тощо);

зменшення енергозалежності і розвиток електротранспорту залишається лише темою для розмов про «реформи», а не реальними діями;

про екологічне навантаження (десятки маршруток щодня) взагалі у нас мало хто згадує.

Чи буде попит і якою має бути ціна на електричку?

Попит можливо трохи зменшився (всі бачимо згортання економічної активності), але сотні житомирян все одно працюють і навчаються в Києві і мають їздити цим маршрутом.

Ціни на приміські поїзди, які нам декларує сайт Укрзалізниці є просто смішними у порівнянні з вартістю маршруток (вартість перевезення пасажира на приміських поїздах до 150 км на ПЗЗ сьогодні складає 12 грн. (!) 

http://www.swrailway.gov.ua/timetable/eltrain/attention/. 

Впевнений, що така послуга має бути дорожчою і не збитковою для залізничників, але точно значно дешевшою за 80 грн.

Невже маркетологам і економістам Укрзалізниці (впевнений такі посади там є) спільно з місцевою владою важко вивчити пасажиропотоки, розрахувати оптимальний графік руху електричок (можливо не кожен день), узгодити графіки з місцевим транспортом, який би вранці підвозив людей на вокзал замість таксі…? Адже створюючи конкурентне середовище місто буде розвиватись, а споживачі отримують краще співвідношення ціна/якість.

Впевнений, що все це можливо. Було б бажання.

Що на це скажуть Сергій Мошковський та Любов Цимбалюк? Знову владі «нікчемно на електричках їздити» чи будемо розвивати обласний центр, створювати здорове конкурентне середовище і дбати про громаду?