У Петербурзі головною духовною особою в Ісаакієвському соборі, ключарем, став колишній настоятель мордовської церкви архімандрит Серафим, в миру відомий як Михайло Шкредь, повідомляє пітерське видання “Фонтанка“.
Михайло Шкредь був пострижений у ченці в 2001 році, у віці 22 років. У церковному середовищі це вважається порушенням правил. А в 2006-му зведений вже в сан архімандрита. У той час він, уродженець України, служив у Свято-Троїцькому кафедральному соборі Московського патріархату міста Житомира .
Одного разу він повідомив у міліцію про “акт вандалізму і святотатства” у ввіреному йому храмі: невідомі знівечили ікони, завдавши збитків на 120 тисяч гривень. Незабаром архімандрит Серафим залишив Україну і став служити в підмосковному місті Пушкіно.
Як пише видання, призначенням в Ісаакіївський собор отець Серафим зобов’язаний митрополитові Петербурзькому і Ладозькому Варсонофію (Судакову). Той рівно рік тому, у березні 2014-го, приїхав з Мордовії, де теж був митрополитом. І ключар в Ісааці – це не перший за цей рік переїзд в Петербург священиків з Саранська та їх призначення на ключові посади.
На думку богослова, історика, диякона РПЦ Алєксандра Мусіна, по таким призначенням можна судити про тенденції, що намітилася за минулий рік в “духовному Петербурзі”: ключові місця починають займати священики, від яких митрополит може очікувати особистої відданості.
“Вимальовується попередня схема призначень на ті місця, які церквою ще не “освоєні”, – пояснює Мусін. – Мова йде вже не тільки про те, що митрополит хоче взяти під контроль існуючі фінансові потоки. Десь він грає на випередження, щоб контролювати те, що перспективно, що може приносити дохід у майбутньому.”