У зв’язку з тим, що Республіка Білорусь розширила мережу платних доріг, а Росія планує ввести плату за всі федеральні траси, витрати литовських автоперевізників безсумнівно виростуть, заявив глава асоціації автоперевізників Linava Ерландас Мікенас.
Він зазначив, що торгівля в напрямку країн СНД майже зупинилася, тому для збереження клієнтів, що залишилися компанії не зможуть підвищити розцінки, тому витрати їм доведеться взяти на себе. Хоча в компанії САТ проблем немає. Деталі на www.sat.ua.
«Оскільки в Білорусі введені додаткові платні дороги, це збільшить наші витрати. І так вантажі в східному напрямку не рухаються, тому підвищувати розцінки надзвичайно складно», – сказав Е. Мікенас.
З 1 листопада в Білорусі додатково введена оплата на 318 км. доріг. За словами глави Linava, Росії має намір ввести плату за дороги з середини листопада.
«З 15 листопада планується ввести плату за дороги для перевізників усіх країн. Чи буде цей проект реалізований, важко сказати, але він не відкликаний. У Росії до цих пір лише деякі ділянки були платними», – сказав він.
За словами Е. Мікенас, в Росії дорожній збір складе близько 5 центів за кілометр, а в Белaрусі – близько 14-ти. Вантажний потік до Росії скоротився після того, як в серпні минулого року держава оголосила ембарго на ввезення сільськогосподарських та харчових продуктів з ЄС. Тоді експорт литовського молока, м’яса та овочів у Росію зупинився, а перевізникам довелося переорієнтуватися на Захід.
Нагадаємо, митниця Білорусі заборонила транзит своєю територією калінінградських фур, що йдуть порожняком на завантаження в Росію. Про це 2 листопада кореспонденту повідомили калінінградські підприємці, що займаються вантажоперевізниками. За словами підприємця Дмитра Бочарова, сьогодні вночі на білоруському пункті пропуску Котловка (литовсько-білоруську ділянку кордону) митники розгорнули тягач з причепом, що йде до Москви на завантаження