За 2015 рік споживчі ціни на Житомирщині зросли на 43,3%.
Такі дані наводить управління статистики.
При цьому, за 2015 рік ціни саме на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 38,7%.
Зокрема, цукор, чай, кава, шоколад, оливкова олія, соняшникова олія, яйця, сіль, прянощі та кулінарні трави, кондитерські вироби з цукру та борошна, борошно і крупи, макаронні вироби, маргарин, хліб, морозиво, риба та продукти з неї, мед, рис, кисломолочна продукція, соуси, приправи, фруктові соки подорожчали на 75,5–30,9%.
У межах 28,3–13,0% підвищились ціни на мінеральні та джерельні води, масло, сметану, молоко, безалкогольні напої, м’ясо птиці, яловичину, сири, свинину, сало.
Ціни на овочі зросли загалом на 73,0%, в першу чергу, за рахунок подорожчання капусти в 4 раза, коренеплодів, цибулі та грибів – у 2,1 раза, картоплі – на 94,0%. У той же час, овочі, вирощені з насіння, подешевшали на 40,8%.
Фрукти стали дорожчими в цілому на 37,1%, серед яких яблука, кісточкові, банани, цитрусові, сухофрукти зросли в ціні на 67,3–45,6%.
За 2015 рік ціни на алкогольні напої, тютюнові вироби підвищились загалом на 27,3%, у т.ч. алкогольні напої – на 28,8%, тютюнові вироби – на 26,4%.
Також ціни (тарифи) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива зросли в 2,2 раза внаслідок подорожчання природного газу в 3,6 раза, електроенергії – на 66,7%, гарячої води, опалення, водопостачання, каналізації – на 77,3–30,7%.
Подорожчання у сфері охорони здоров’я на 23,9% пов’язано, передусім, зі зростанням цін на фармацевтичну продукцію, медичні товари та обладнання на 33,6%, амбулаторні послуги – на 23,1%.
Підвищення цін на послуги транспорту на 19,0%, зумовлено, в першу чергу, збільшенням плати за перевезення автодорожнім пасажирським транспортом на 29,3%, залізничним – на 14,9%, подорожчанням велосипедів на 58,4%, автомобілів – на 55,4%, палива та мастил – на 9,4%.
Також, на 40,6–17,8% піднялись ціни на предмети домашнього вжитку, побутову техніку та поточне утримання житла, одяг і взуття, (у т.ч. взуття – на 57,4%), послуги закладів відпочинку і культури (зокрема, туристичні послуги – на 40,4%), послуги ресторанів та готелів, сфери освіти (у т.ч. дошкільної освіти – на 48,4%).