Як відбувається відцифрування послуги на порталі iGov?

Коли ми даємо повідомлення про підключення послуг, хочеться, щоб пауза між ними була якнайменша.

Що відбувається за «кулісами»? З чого складається процес відцифрування? Напевне, багатьом буде цікаво дізнатися.

Починається робота з прийняття рішення долучитись до електронного формату послуг уповноваженою особою органу місцевого самоврядування або державного органу.

Після того відбувається аналіз послуг і визначається перший пул для обробки.

Далі, волонтери, разом з державними службовцями, вивчають алгоритм надання послуги і заповнюють відповідний шаблон. На цьому етапі дуже важливі найменші деталі, максимальна кількість можливих варіантів, зразки бланків, тощо. По ходу роботи можливе внесення деяких змін, скажімо, зменшення кількості документів, які необхідно надати заявнику. Намагаємося знайти спільне рішення щодо вдосконалення технічних можливостей.

Заповнений шаблон передається програмістам, які приступають до описання бізнес-процесів (безпосереднього відцифрування).

Відцифрована послуга потрапляє на тестовий сайт для перевірки. Тут знову волонтери співпрацюють з державними службовцями: тестують, показують, навчають. У процесі тестування вносяться зміни за необхідністю.

Успішно протестована послуга потрапляє на основний портал iGov.org.ua. Причому, доступ до цієї операції має обмежене коло осіб. Та й заливка відбувається не щодня. Державний службовець отримує персональні логін та пароль. Знову проводимо практичні заняття з працівниками.

Замовляємо послугу, отримуємо відповідь, ще раз перевіряючи функціонування, і оприлюднюємо результат. Оце і є зірковий час, який триває пару годин.

Це коротко. Зазвичай, робота над послугами відбувається паралельно: одні «заливаються» вже на портал, другі-в процесі відцифрування, треті-тільки у стані погодження з суб»єктами надання.

Багато часу займає проведення переговорів, зустрічей, телефонні дзвінки з суб»єктами надання послуг. Звичайно, було б краще, щоб наші дії попадали на підготовлене підгрунтя і ми відразу приступали до роботи.

А ще, намагаємось популяризувати електронне врядування, вносити пропозиції через соціальні мережі, інтернет-видання, ТВ, участь у форумах, тренінгах, круглих столах, конференціях.
Також маємо «професійне» спілкування через спеціальні волонтерські групи, ділимося досвідом, узагальнюємо інформацію.

Якщо коротко, то так.