Днями в Житомирі на вулиці Михайлівській відбувся ярмарок, який став завершальним етапом міського семінару «Управління житловою нерухомістю».
«Останній день навчання присвячений темі енергоефективності та енергозбереження. “Ярмарок енергоефективності” було вирішено організувати для того, щоб житомиряни, почувши про заходи економії енергоносіїв, могли конкретно ознайомитися з ними на ярмарку. Це навчальний, інформативний захід, щоб жителі Житомира від теорії перейшли до практики», — каже спеціаліст департаменту економічного розвитку міськради Тетяна Зятікова.
У департаменті економічного розвитку також розповіли про повернення державою коштів за утеплення.
«Зараз для ОСББ та ЖБК діє державна програма “Теплі кредити”. Юридичні особи можуть звернутися до банку, взяти кредит, а держава поверне їм тіло кредиту від 40% до 70%. Ці кредити мають бути направлені на заходи з енергоефективності, починаючи від заміни вікон до комплексного утеплення будинків. Також існує обласна програма, там так само повертається тіло кредиту, та міська програма, яка повертає всю суму відсотків по цих кредитах. Тому такі кредити є безвідсотковими».
Наразі вже шість будинків взяли такі кредити, ще п’ять готують відповідні папери.
Щодо програми повернення коштів для фізичних осіб, то вона призупинилася з 6 липня, але її планують відновити.
У порівнянні з минулим роком кількість учасників ярмарку збільшилася з 5 до 13. Це — виробники та продавці продукції для збереження енергії, банки, що надають “теплі” кредити, інші організації, які консультували з різних питань утеплення будинків. Однією з таких організацій є «Асоціація енергозбереження».
«Такі виставки потрібні, бо люди ще толком не знають що є, а чого немає. Дуже хороші люди консультують тебе та розповідають що є нового» — розповіла Оксана.
«Я на такому ярмарку вперше. Мене цікавлять твердопаливні котли, адже ми зараз будуємося та вибираємо в будинок котел. Тут представлений дуже маленький асортимент», — поскаржився Максим.
За словами відвідувачів заходу, вони були мало проінформовані про цей захід, адже оголошення були лише в інтернеті. Деякі дізнавалися про сам ярмарок тільки тоді, коли побачили на вулиці представників різних компаній та їх продукцію. Один з учасників заходу відмітив й те, що ярмарок відвідали звичайні перехожі, а ось представників ЖБК та ОСББ, для яких і був створений цей ярмарок, було дуже мало.
Юлія Скублєвська