Міністерство фінансів ухвалило наказ № 849 щодо порядку оформлення та подання скарг платників податків та їх розгляду органами Державної фіскальної служби. Як повідомляє прес-служба міністерства, документ набув чинності 25 листопада і покликаний удосконалити процедуру оскарження платниками податків рішень органів.
У Мінфіні відзначають, що головна мета – зробити співробітництво ДФС і платників податків максимально відкритим та ефективним.
Згідно з документом, прозорість процесу гарантується правом платника податків:
заявляти клопотання про:
– відкритий розгляд скарги;
– присутність під час розгляду скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації;
здійснювати технічну фіксацію засідання за допомогою фото-, відеозйомки, звукозапису;
ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів.
При цьому контролюючий орган нижчого рівня зобов’язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня (що розглядає скаргу), в електронній або письмовій формі всі документи, що стосуються розгляду скарги. Це позбавить платників необхідності “шукати” матеріали справи по різним інстанціям розгляду скарги в ДФС.
Також в Мінфіні відмітили запровадження додаткових інструментів гарантування об’єктивності розгляду скарги:у розгляді скарги тепер мають право приймати участь представники Мінфіну, Державної регуляторної служби та представники Ради бізнес-омбудсм ена;
Крім того, позиція таких осіб та мотиви не врахування такої позиції (якщо вона не була врахована) повинні бути вказані у рішенні за результатами розгляду скарги.